Täcke över en natt?

S

Sugerfree

Vet inte om tråden ligger rätt...Men i alla fall så är det så att jga ska tävla på lördag och jag vill tvätta hästen dan innan. Men han kommer absolut rulla sig och han har fått rätt lång päls så det går inte att få ut dammet. :crazy: jag vill inte tvätta honom samma dag som tävlingen för tävlingen börjar rätt tidigt...:smirk: Jag är inte så bra på täcken och sånt så jag undrar om jag kan ha ett regntäcke på honom under natten? Blir det för varmt då? Ellr blir det för kallt nästa natt?:confused: Annars får jag gå upp tidigt tidigt samma dag som tävlingen..

Sv: Täcke över en natt?

Det är säkert ingen fara att ha hästen täckad en natt! Skulle den vara så känslig så hade den behövt täcke redan innan.

Lycka till på tävlingen!

Har du ett täcke som andas går det säkert bra, annars kanske du har ett -eller har möjlighet att köpa- ett tunnt bomullstäcke som i princip bara funkar som skydd mot smuts.
De blir inte varma och kostar inte så många kronor.

Har en vit liten rackare som rullar sig hundratals gånger bara för att han är nybadad! Så honom har jag alltid ett tunnt bomullstäcke på under natten efter att jag duschat honom. Även på tävlingsplatsen då det första han gör är att lägga sig och rulla minst fem-tio gånger på direkten och sedan fortsätter han att rulla hela helgen. Så han måste ha ett tunnt täcke annars blir matte olycklig! Ofta är det inte så perfekt mockat heller när man åker bort.

Om jag hade vart du hade jag svängt förbi någon billig ridsports butik och köpt ett billigt bomullstäcke.

Okej, tack för hjälpen!
det är bara det att jag inte hinner åka någon stanns nu:)

Om du nu måste ha täcke så ta ett tunnt fleece. Eller gör ordning boxen så mkt det går och lägg in ny spån/halm eller va det nu kna vara du har i boxen:) Brukar vara bra :)

Tvättade min häst samma dag sist för vi skulle inte åka förrens 1 men under den timman jag ställde in honom i boxen när jag gjorde ordning mig själv han han få både piss fläckar och bajsfläckar!!! :devil:
Då vart jag inte så glad :crazy: :rofl:

Ett tips:idea:

Sy ihop två lakan och forma efter ett täcke och sedan klipp och lått det vara stängt fram till så du bara kan dra det över huvudet på hästen och sedan en täckesgjord över, det gjorde jag en gång när alla täckena låg i tvättmaskin:P

Glömde skriva det i förra inlägget:p

Går hästen fortfarande ute på natten?
Isåfall ska du ha ett regntäcke som du tänkte, inte ett bomullstäcke eller fleecetäcke. Om det regnar får hästen gå blöt hela natten och det är inte bra...
Men ett ofodrat regntäcke går nog bra:)

edit; nu har du nog valt täcke redan ser jag, om det är imorogn du ska tävla:D

Ja, han går ute fortfarande och jag valde ett regntäcke som är rätt tunnt. Var skönt att hämta en ren häst för en gång skull, brukar bara hända på vintarana när han e klippt:D
Tur att han var ren när man fick stå på prispallen:angel: Kom trea men e inte nöjd, det gick inte alls bra:smirk: Men så är det:D

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
946
Senast: Sonic76
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 984
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 578
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka