Täcke nu?

T

Thuja

Har ett hblsto som jag ska rida i vinter och som fortfarande går ute på nätterna ( är ju som kallast 8-9 grader här) Förra året la jag på täcket vid denna tiden men funderar i år på om det var onödigt tidigt?
Jag har ett rel. varmt stall och därför vill jag ha täcke på eftersom det annars blir för stor temp. skillnad då det är riktigt kallt ute.

Vad tycker ni? Ska jag börja täcka henne på nätterna redan nu?

Sv: Täcke nu?

Thuja skrev:
Har ett hblsto som jag ska rida i vinter och som fortfarande går ute på nätterna ( är ju som kallast 8-9 grader här) Förra året la jag på täcket vid denna tiden men funderar i år på om det var onödigt tidigt?
Jag har ett rel. varmt stall och därför vill jag ha täcke på eftersom det annars blir för stor temp. skillnad då det är riktigt kallt ute.

Vad tycker ni? Ska jag börja täcka henne på nätterna redan nu?

Jaa, det tycker jag du ska ha.

min polle har inte fått täcke på sig än. han ska få på sig de n i helgen när de e imporegnerat. fast inge innetäcke än..

Enda andledningen till att min har täcke på sig ute är för att det regnar och blåser så hemskt här. Annars skulle jag inte täcka henne. Är det bara uppehåll och inte blåser så mycket så är ju inte 10-15 grader någon kyla för hästarna direkt.

mina hästar har tunna ofodrade regntäcken på sig nu då det blåser och regnar om vartannat hela tiden. men de står inne på nätterna och är ute 9-17

Mitt halvblod går oxå ute på nätterna fortfarande, men ska nog stallas in om ca en vecka (bor i småland).
Här har det varit ganska fint väder för årstiden, därför har hon fått gå ute längre än vanligt.
Från denna veckan har hon dock regntäcke på sig, för det har regnat rätt mkt. Annars hade jag nog låtit henne gå utan täcke tills jag stallar in henne, då blir det regntäcke ute.
Om det inte regnar el blåser mkt hos dej tror jag nog din häst klarar sig utan täcke! Kylan klarar dom bra, värre med regn & blåst

Sen är min häst 19 år, o äldre hästar blir känsligare än yngre.

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Sonic76
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Ray
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
581
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka