Täcke i stallet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Eliisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 763
Sv: Täcke i stallet?

Har din häst täcke på sig i stallet? Japp
Varför/varför inte? Är inte klippt men har tunn päls
Vad är det för täcke? Tjockare fleece med halvhals
Hur varmt har ni i stallet? Nu när det är plus ute är det runt +10 under natten
Tycker ni han ska ha täcke på sig i stallet? Såklart ponnyn ska ha täcke på sig om pälsen är klippt!!

Har din häst täcke på sig i stallet? Ja

Varför/varför inte? För att vi har kallstall, den ena är klippt den andra kortpälsad och jag har mina tävlingshästar täckade.

Vad är det för täcke? Häst 1: Amigo 600D medium 200gram, Häst 2: Rambo Orginal Medium 200gram, Häst 3: Rhino Orginal lite 0gram.

Hur varmt har ni i stallet? 2-6 plusgrader.

:) Jag har en ponny som är helklippt. I stallet brukar det hålla sig kring +5 grader på vintern. Tycker ni han ska ha täcke på sig i stallet? :idea:

Blir det inte kallare än +5 behöver den inte täcke. Men går det under tycker jag att du bör ha ett täcke på den. Sen får du se hur den reagerar. Ser den inte spänd ut/skakar behöver den inte täcke. Men visar den att den tycker det är kallt = skakar så ska du ge den mer mat/sätta på täcke.

Har din häst täcke på sig i stallet? Ja
Varför/varför inte? För att han har tunn päls och blir kall och stel utan (jag har provat).
Vad är det för täcke? Mark Todd 100 (ev 150) g.
Hur varmt har ni i stallet? 6-7 grader varmt, dvs några grader varmare än ute.

Tycker ni han ska ha täcke på sig i stallet? Det kan bara du själv svara på. Hade det varit min häst så hade han behövt täcke, men det är ju olika från individ till individ. Det är ju onödigt att lägga på täcke om det inte behövs, men risken är nog överhängade att han kommer frysa utan eftersom han är helklippt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Anläggning Hej! Tänkte ordna en byggtoa att ha vid stallet till inackorderingarna om kursdeltagare (inte jättemånga). Vi hade en sådan i ett stall...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Litenvit
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka