Täcke för en kamin

mandalaki

Trådstartare
Vilket är svalaste täcket?

Dun går bort, det har jag inte haft på säkert 15 år. Hur lätt jag än köpte så var de för varma.

Har sedan dess haft tunna syntettäcken, som egentligen också är för varma.

Nu kikar jag på siden/silkevadd. Är de lika varma som dun? Sidenselma säger att deras silkevadd med gasväv utanpå är svalast. Någon som har ett sådant?

Är inte helt glad över att sidentäcken inte ska tvättas, dock, bara vädras:confused:

Sv: Täcke för en kamin

behöver du något täcke då? Kan du inte ha bara tomt påslakan?

När jag vill ha ett svalare täcke så lägger jag en fleecefilt i påslakanet. Helt utan täcke i påslakanet är för kallt för mig, även på sommaren...

På sommaren har jag tomt påslakan. Höst/vinter behöver jag något mer. Just nu har jag ett sånt där supertunt istoppstäcke i påslakan + ett extra påslakan (som jag oftast får ta bort under natten men jag behöver det periodvis).

Det är dock inte skönt. Det man har om sig ska antingen vara riktigt tungt eller superfluffigt. Varianten jag har nu är varken eller.

Jag läste "täcke för en kanin" och undrade först över huruvida man verkligen har täcken på kaniner, sen över om inte tråden borde ligga under Andra djur och till sist blev jag förvånad över att du, Mandalaki har kanin!:D

*Kategorin onödiga trådsvar*

Jag har precis samma problem! Så jag följer gärna tråden. Men förra veckan var jag på kurs hela veckan och bodde på kursgård, där hade jag ett fluffigt, men inte särskilt varmt täcke, precis ett sånt vill jag ha! Men har ingen aning om vilket det är :banghead:

Funderar faktiskt på att maila dit och fråga, knappast nördigt väl :D

Jag läste "täcke för en kanin" och undrade först över huruvida man verkligen har täcken på kaniner, sen över om inte tråden borde ligga under Andra djur och till sist blev jag förvånad över att du, Mandalaki har kanin!:D

Så läste jag ochså och kunde inte fatta varför kaninen skulle ha täcke :D

Men gud, gör det! Det är ju guld när man hittar ett man gillar.

Du skulle ha kollat om där inte fanns nån etikett.

Jag har ett sådant täcke. Det är inte alls lika varmt som dun. Jag använder mitt som sommartäcke. Dessvärre var jag busig och tvättade det och det har inte blivit sig likt efter det.

Även jag är väldigt varmblodig av mig och det som är absolut skönast ur temperatursynpunkt är sidenlakan. Materialet har temperaturreglerande funktioner som jag inte trodde existerade. Om jag inte envisades med att sova med fönstret öppet även vintertid skulle jag kunna bo i mitt reselakan hela året. Det är alltid lagom varmt, från ca 15 till 30 grader är det absolut mest bekvämt att ha sidenlakanet.

Ska investera i "riktiga" sidenpåslakan vid tillfälle. Men för att svara på din fråga, som sagt - det nämnda täcket är betydligt svalare än dun. Och siden reglerar temperaturen mycket bra.

Ok, tack! Då beställer jag nog ett. Sidenselmas lättaste med gasväv väger 600 g, hoppas det är svalt nog.

Men kaniner avstår jag även i fortsättningen:D. Är inte de tråkiga djur?

Ja, de enda kontakter jag haft med kanin är just på tallriken :d

Själv kör jag framgångsrikt 7:7:)

Har just beställt ett täcke. Ditt fel om det blir för varmt;)

Hjälp! Vilket ansvar på mina inte så späda axlar. Men - In silk I trust!

Det närmaste jag kommit en smaskig kanin ikväll är fö en morot.

Det var inte ens dyrt, 540 kr. Så jag överlever om det inte blir bra:)

Jag har just pm-at en god vän på annat ställe och försökt dödförklara hennes idé om att skaffa kaniner. Hon är ju kattabstinent, då duger inget annat.

:D :D :D Samma här. Tänkte att själva utformningen på frågan var lite lustig. Men jag var så inställd på att det var kanin så det tog ett bra tag innan jag fattade att det var en människa det handlade om.

Det är jäkla märkligt, jag har en känsla av att man väldigt ofta läser kamin som kanin. Undrar varför just det är så svårt?

Jag trodde det var till en häst :eek: först

Jag tror iofs inte att kaniners alla fördelar som sällskapsdjur kommer fram till fullo i den här tråden.

Själv hade jag chinchillor som katt-surrogat i många år. Nu har jag sedan ännu fler år katt. Men chinchillor är intressanta djur.

Det är jäkla märkligt, jag har en känsla av att man väldigt ofta läser kamin som kanin. Undrar varför just det är så svårt?

Det märkligaste tycker jag är hur otroligt svårt det är att se något annat när man väl tror att det är en kanin. Snacka om att vara enkelspårig......

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 046
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka