Hundbloggerskan
Trådstartare
Jag har en Schäferkorsning på snart 2år. Hon har redan tappat vinterpälsen och hon badas rättså ofta (varannan månad kanske) så underhudsfettet är inte på topp. Det har nu kommit snö igen hos oss (långt ner i Skåne) och jag använder täcke på henne, men typ alla säger att "hon är en stor hund och behöver inte täcke", "hon fryser inte" och likande saker. Men hon har inte tjock päls och har aldrig haft, det är nästan ingen alls underull och inte alls som en Schäfer.
Men nu när man går ut med henne, hon har aldrig skakat för att hon har fryst. Men jag tycker ändå att hon borde inte hålla sig varm när det är snö, om hon springer okej. Men efteråt då? Hon brukar ha tungan ute (svettas asså) men nu de senaste dagarna har hon inte haft det fast hon haft täcke på sig (ett regntäcke med fleecefoder så rättså varmt). Så vad tycker ni, ska jag ha täcke eller inte på henne?
Hade ni haft täcke om det var er hund?
Men nu när man går ut med henne, hon har aldrig skakat för att hon har fryst. Men jag tycker ändå att hon borde inte hålla sig varm när det är snö, om hon springer okej. Men efteråt då? Hon brukar ha tungan ute (svettas asså) men nu de senaste dagarna har hon inte haft det fast hon haft täcke på sig (ett regntäcke med fleecefoder så rättså varmt). Så vad tycker ni, ska jag ha täcke eller inte på henne?
Hade ni haft täcke om det var er hund?