Täckbark På R-banan ?

S

swawrwa

Kan man ha täckbark på ridbanan ? eller blir det för hårt/mjukt.

Mvh Sara

Sv: Täckbark På R-banan ?

Det kräver mycket underhåll.Barken multnar ju..........

JAg rider på min grannes ridbana och dom har eller kankse man ska säga hade täckbark..den är nu bara jord och när det regnar ute kan man inet rida på flera dagar för det är bara en endaste sörja på banan så jag rekommenderar det inte:)

JAg rider på min grannes ridbana och dom har eller kankse man ska säga hade täckbark..den är nu bara jord och när det regnar ute kan man inet rida på flera dagar för det är bara en endaste sörja på banan så jag rekommenderar det inte:)

okej. men om man kankse blandar grus och täckbark ?

Inte täckbark överhuvudtaget, som flera skrivit tidigare, det blir halt och ruttnar fort. Flis går utmärkt, gärna ekflis, om man får tag på det. Och då ren flis, inte någon bark med.

okej, ska kolla upp det :) tack för svar

Nja det är ju mycket dyrt, men flis funkar nog bättre.

Rider själv på grus med gummiflis :)

Lycka till
Jordgubben

Liknande trådar

Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 522
Senast: ufot
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
2 358
Senast: Ramona
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Anläggning Har en Gräsridbana med lite väggrus utmed spåret. Helt ok att rida på så länge det inte är för blött. Men sommartid då jag använder den...
Svar
15
· Visningar
6 401
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama