Tack och Lov!!!

Minerva

Trådstartare
Jaha..har ju haft Tilly på prov (Alaskan huskey/Vorsteh/Pointer) för att kolla om det skulle funka med far och syster med allergi..med pappa gick det ju kanoon :D men syrran hade så svårt å andas :( så vi lämnade tebax henne...MEN! det är inte slut än! Jag har ju tänkt att göra en hundgård och hundkojja åt henne så hon kan bo där (är uppvuxen i hundgård och älskar att sitta i hundkojjan) vi har ju då en lekstuga som jag har tänkt att jag ska göra om till hundkojja. mamma har ju varit väldigt negativ med det hela..men jag pratade med pappa i morse! och har va jätte positiv :D jag blev så glad hela jag! så nu ska jag isolera lekstugan, och hitta nått man kan göra gården med :D Men tänker väl ni, ska hon sitta där helt ensam?! nä såklart inte! :p har tänkt att skaffa mej en gammtik till. som ska hålla henne sällskap. men det säger vi inte till mamma än :angel: för hon blir ju tokig! men tänka sej att jag har tänkt på det åxå! :p
då har ajg ju en granne...som alltid ha velat haft en hund. så då har jag tänkt att hon ska få ha den hunden på foder :D hoppas hon blir glad då :D och mamma kan ju pusta ut :p för då får ju anna ta hand om den, köpa mat och allt vad det innebär :p hihi...
jaja kännde bara för att få skriva av mej lite :bump:

Sv: Tack och Lov!!!

MVC-075S.jpg

MVC-066S.jpg

MVC-037S.jpg

Söt hon e va?! :D

vilken fin hund :) jag har oxå en alaskan husky/vorsteh blandning.. :love: vad gör du med din då el ska kanske fråga vad du ska göra med hon ? :)

åh! :D vad kul :D jag ska ha henne på skolan. jag går djurvård med inriktning Hund, så jag ska träna agility och spår och allt vad vi ska prova på :p hihi...vad gör du med din då? :)

försöker väl träna lite drag med han...ska börja åka skidor med han till vintern, prova på lite klövjing sen får vi se om det blir agityli till våren..sedan e han stallhäst :)

en bild på underverket :love:
IMGP1525.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ja det kan vara kul :D Tilly har ju vare draghund, skulle vara kul å testa lite sånt.....och skidor! :) det måste jag testa åxå ju! :p
vad är klövjing för ngt?
Va fin han va :D

jo min har gått i spann han å...märks.. :smirk: han var inge koppeltränad när jag köpte han suck men men...klövjning e ja ryggsäck åt hunden med packning i så han får arbeta lite så :) ja :D

Oj inte koppeltränad! det måste ha vare jobbigt? :p vilken tur att Tilly va koppeltränad :p annars vet jag inte vad jag skulle ha tagit mej till :p hihi...Okej...då vet jag ju vad det är ju :D hehe...

jo det var ganska jobbigt men men plus att det e en omplacering så han har varit misshandlad å missköt så det har varit mycket jobb med å få han till en hund igen men nu så :) nu går det tom att ha han lös ute :D

Oj! vilket jobb!! men vad tur han hade som fick komma till dej då rå :D men man får ju så mycket igen om man lägger ner mycekt tid på dom :D hihi

jo man får ju det...får tebax tio gånger mer än vad man ger :)

Ja verkligen :) längtar så fruktansvärt tills på Tisdag :D då kommer det lilla underbarnet :D plus att nu har jag fått flytta ut i gäststugan (syrran bodde där förut) så nu kan jag ha henne inne hos mej där :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hjälp mig att klura på raser! Pappa har nu precis gått i pension, och de vill nu ha hund på heltid. Jag hade en Australisk terrier som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 726
Senast: _Taggis_
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 343
Senast: Mirre
·
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 131
Övr. Hund I går gick min (icke hundvana) mamma ut med Phu, som förresten fyller 1år i dag (:love:). Då kommer två lösa hundar springande från...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: mathilhill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama