Ta vara på egenodlat? Tips! (utbruten ur Trädgårdstråden)

M

Martenix

DSC_1375.webp

Alltså gurka, vad göra med all gurka? Hinner inte med :nailbiting:
 
Mer fänkål. Skördat en hög. Fisksoppa på gång. Picklad också. Hur tar jag reda på resten?
Jag tycker det är gott med kokt fänkål med skinksås.
Fick ingen i år. Hade 4 plantor, 2 dog och de andra rände iväg och satte blom utan att skapa en 'knöl'
 
Bra lista med förslag. Lägger till gurksallad.
Lägger också till sommarens bästa sallad, shopska.
Tomat, gurka och rå gul lök i små tärningar. Smaksätt med lite olja (smaklös eller smakrik efter tycke, jag föredrar ganska smaklös), stark ättika, salt och peppar. Riv över rikligt med fetaost, det är förbjudet att snåla. :d Enligt vissa recept ska det vara rostad paprika också men så har jag aldrig ätit den och föredrar nog utan tror jag.

Om man är trött på sin vanliga sallad med gurka, tomat osv. :)
 
Jag tycker det är gott med kokt fänkål med skinksås.
Fick ingen i år. Hade 4 plantor, 2 dog och de andra rände iväg och satte blom utan att skapa en 'knöl'

Så trist med döda plantor. Frön är i och för sig också gott om de går i blom.

Kokt fänkål, bara strimlad och kokad alltså? Eller hur då?
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 345
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 297
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 097
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp