Ta reda på om någon har körkortet kvar?

Angua

Trådstartare
Ja som rubriken säger, hur kan man ta reda på detta? Gäller inte fortkörning i så fall utan pga synnedsättning. En tjurig person i vår närhet har någon form av grönstarr och har sagt att han inte kommer tala om hemma ens om han får körkortet indraget pga synen, för han ska fortsätta köra bil och traktor.. Nu börjar det märkas att synen inte är vad den borde och vi funderar på om han har lappen kvar eller om han kör ändå. Han lär garanterat inte berätta för sin arbetsgivare om han blivit av med det, han har inte ens berättat om synproblemen.. Men även de har börjat fundera på hur det är fatt.

Ja som rubriken säger, hur kan man ta reda på detta? Gäller inte fortkörning i så fall utan pga synnedsättning. En tjurig person i vår närhet har någon form av grönstarr och har sagt att han inte kommer tala om hemma ens om han får körkortet indraget pga synen, för han ska fortsätta köra bil och traktor.. Nu börjar det märkas att synen inte är vad den borde och vi funderar på om han har lappen kvar eller om han kör ändå. Han lär garanterat inte berätta för sin arbetsgivare om han blivit av med det, han har inte ens berättat om synproblemen.. Men även de har börjat fundera på hur det är fatt.

Körkortsregistret är offentligt så det är nog bara att ringa Farbro Blå på det vanliga numret 114 14 och fråga....

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka