Ta reda på kön eller ej?

Sv: Ta reda på kön eller ej?

Jag har gjort fostervattensprov med båda och då känns det urtöntigt att det ska stå i ens journal vilket kön det är men att alla av något obegripligt skäl måste hålla tyst om det för oss.

Jag hade aldrig brytt mig om att ta reda på det annars (trots att jag kunnat göra ultraljud själv varenda dag på jobbet), men när det finns svart på vitt så känns det fånigt att ställa till med en stor charad för att man har någon bakvänd föreställning om att könet ska vara en "överraskning".

Det spelar ju ingen roll så då kan man lika gärna veta. Det var enklare att inte behöva fundera på dubbla uppsättningar namn.
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Är det lätt att hitta könsneutrala barnkläder (har inte börjat titta efter sånt än...)? Tänker mig att det står "little girl" eller "baby boy" på många plagg...hur kul är det?

Ska väl tillägga att vi hade köpt precis samma kläder då efter UL om det hade varit en tjej.
Köpte inga typiska killkläder alls. Bara fina bebiskläder.
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

När mina barn var bebisar (-93 och -95) gick det, men visst, man fick anstränga sig lite.

När en av mina allra bästa vänner fick en efterlängtad dotter för tre veckor sedan, köpte jag en vit body med tillhörande svartvit mössa och vita strumpor, med trycket "Älskling" på samtliga plagg. Det fanns i kioskbutiken på mitt jobb!
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Jag vill absolut veta kön innan, om den möjlighetens kommer finnas.
Dels därför att jag vill förbereda både kläder och barnrummet i förväg. Och jag har inga könsneutrala favoriter i varesig klädväg eller inredningsväg..
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Är det lätt att hitta könsneutrala barnkläder (har inte börjat titta efter sånt än...)? Tänker mig att det står "little girl" eller "baby boy" på många plagg...hur kul är det?

De allra minsta kläderna brukar gå att hitta vad jag tycker är könsneutralt (men så trodde alla att Alma var en pojke när hon var liten bebis :angel: Ofta tycker folk att ex en vit tröja med en grön groda är pojkkläder (som inte grodan har läppstift och en krona på sig, förståss!) Nu i vår har ju vissa affärer börjat satsa på just könsneutralt, så eran bebis kommer rätt i tiden! ;)
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

*kl*

Jag kommer ta reda på vilket kön det är, inte för att det spelar någon roll men just för att jag ska veta när jag shoppar. För mej är könsroller viktiga och jag vill inte ha allting neutralt.
Sen är jag så jäkla nyfiken också hihi...
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Är det inte mer spännande att inte veta?
Nej, jag vill veta så jag slipper tänka på det. Jag har med åren blivit ganska så lättstressad och ju färre saker jag behöver tänka på ju bättre är det! :)
Spelar ingen roll vad det är för kön, men det är ändå roligt att veta. Dessutom är jag alldeles för nyfiken för att veta om att någon annan vet men inte vill berätta det för mej.
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Jag tog reda på könet när jag väntade fjärde barnet,jag gjorde ett fvp p.g.a. helt andra orsaker och när jag såg telefonnumret man kunde ringa för att även få veta kön kunde jag inte hålla mig :)
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Varför ska allt vara så spännande ?? Har jag aldrig fattat. Jag skulle villja ha reda på könet i alla fall.
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Ja, nu är det mycket lättare än när 5-åringen var bebis.
Finns mycket randigt och brunt och rött utan volanger och tryck.
Här finns bara Kappahl och Lindex och Åhléns.
Kappahl är rätt värdelöst, där är det verkligen uppdelat, men Lindex har blivit rätt bra.
Annars gillar jag Katvig, Polarnopyret, Ej sikke lej och andra danska märken. Det mesta känns unisex.
 
Sv: Ta reda på kön eller ej?

Först ville jag verkligen veta eftersom jag fått för mig att jag skulle bli besviken om det inte var en flicka.. Men sen insåg jag hur löjligt jag tänkte... Vaddå besviken!? :confused:
Jag insåg att det har ju ingen betydelse vilket kön det är huvudsaken för mig är att mitt barn är friskt
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 069
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 288
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 762
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp