Ta reda på arbetsgivare

WBanna

Trådstartare
Jag har inte möjlighet att ringa för tillfället, så jag börjar med att fråga här. Kan man ringa Skatteverket och få reda på vem en viss person har som arbetsgivare? Deklarationerna är ju offentliga, men är just den uppgiften också offentlig?

Jag har inte möjlighet att ringa för tillfället, så jag börjar med att fråga här. Kan man ringa Skatteverket och få reda på vem en viss person har som arbetsgivare? Deklarationerna är ju offentliga, men är just den uppgiften också offentlig?
Kära gamla google? Om nu det är sekretess inom skatteverket....

Det går inte att se på Google om personen bara är inhyrd eller inte, det står bara att personen finns på det företaget.

Hrm... "finns på företaget" känns nog mest som anställd ändå. Om man är inhyrd så jobbar man ju åt ett annat företag men med det aktuella företagets arbetsuppgifter?
Brukar man inte skriva ut enbart sin egen personal och inte ta med konsulter eller bemanningstjänster?
När jag jobbade för Proffice på Almi tror jag i knappast att de skulle skrivit med mig som "personal". Trots att jag var där många månader.

Skatteupplysningen har väl en lite lugn period sen förra måndagen så att de faktiskt hinner svara på mail med en gång.

Hrm... "finns på företaget" känns nog mest som anställd ändå. Om man är inhyrd så jobbar man ju åt ett annat företag men med det aktuella företagets arbetsuppgifter?
Brukar man inte skriva ut enbart sin egen personal och inte ta med konsulter eller bemanningstjänster?
När jag jobbade för Proffice på Almi tror jag i knappast att de skulle skrivit med mig som "personal". Trots att jag var där många månader.

Jag tror ju också att personen är anställd direkt av företaget, men att dom ljuger om att personen är inhyrd. Men även om personen hade varit inhyrd, så tror jag inte att det hade spelat någon roll för informationen på hemsidan, för det är jätteviktigt att kunna få kontakt med personen som har just den tjänsten och måste därför finnas med där.

Anledningen till att jag forskar i detta, är att företaget har sagt upp personal pga arbetsbrist, men den "borttagna" tjänsten finns fortfarande kvar och innehas av denna person. Enligt facket så är det okej att göra så om den nya personen är inhyrd, men företagets VD har ljugit om så mycket, så jag tror att det ljugs om denna inhyrning också.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 788
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka