ta med hunden utomlands?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare rover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 993
R

rover

Vad krävs för att jag skall få ta med mig hunden utomlands (skall till Frankrike) ? Rabies vaccination och...?
:confused:

id-märkt, vaccinerad mot rabies & leptospiros, den sprutan ges 2ggr med en månads mellanrum, sen får man vänta i ca: 4mån innan man kan ta blodprov som skickas vidare till ett godkännt lab som kollar upp så det har bildats tillräckligt med antikroppar.
sen skall man lämna in stamtavla, vaccinations intyg, det positiva blodprovet, för en sammanställning av länsvet.
man skall oxå ansöka om införsel tillstånd hos jordbruksverket.

För att resa till Frankrike krävs inget
särskilt, kolla med deras jordbruksverk
för säkerhetsskull, men det är om du vill
ta med den tillbaka till Sverige igen som
det blir "problem".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 254
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag har anledning att tro att min hund har ätit hästbajs som en järv kan ha kalasat på före. Upptäckte järvspår på hygget bredvid...
Svar
11
· Visningar
1 149
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 285
Senast: ufot
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 042
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka