Ta med hästen utomlands

Sv: Ta med hästen utomlands

Jo, jag vet att du är nöjd med din duktige fodervärd, tyckte bara att du lät såååå bedårande i tråden :p ;) .

Tack för alla svar. Jag har verkligen fått nåt att fundera på och spara pengar till ifall det blir aktuellt.

Tack för all hjälp!

Någon som har prisuppgifter om vad det kostar att ta med sin häst till holland för ett år? Några bra exempel på transportfirmor?

Är det någon som vet om man tex kan ta med sig kraft foder som skulle räcka för tex 2-3 månader? Vart får man tag på sånna transportfirmor?

Tar mig friheten att svara åt Pixiegnomen! (sorry snäckan :D ) H*n transporterade sin häst till Italien i början av förra året, typ februari (?) och hem i augusti.

till smiling_sun: jag kom med en holländskt transportfirma. Du får gärna pm:a mig så kan du få telefonnummer och adressen!

Lemieux skrev:
Är det någon som vet om man tex kan ta med sig kraft foder som skulle räcka för tex 2-3 månader?
Varfor ska du ta med dej kraftfoder for 2-3 manader?? Det ar ju lattare och sakerligen mycket billigare att kopa pa plats, an att behova betala transportkostnader samt allt jobb med att lasta in och ur.

Jag har bara funderat på att det vore kul att ta med hästen till pappa en sommar å träna och tävla lite där, men det är lixom i jugoslavien :crazy: :o ...vet inte riktigt vad det finns för sorters kraftfoder där, tror dom typ bara fodrar med havre och tillskott kanske... Skulle helt enkelt bara kännas tryggast att ta eget, men det skulle ju bli komplicerat att ta med typ 10 säckar fibergi iof... Undrade mest om möjligheten fanns..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama