Sv: Ta med hästen utomlands
Debrukar kora samma vag varje gang. Dvs Nordirland (de kommer darifran) genom England, Dover-Calais, och sedan upp genom Frankrike, Tyskland in i Danmark. Oresundsbron och sedan vastkustvagen genom Halmstad. Som hogst ar de i Stockholm, ska hasten till eller fran Norrland eller nagot annat stalle hogre an Stockholm sa anlitar de ett annat foretag.
Jag brukar transportera hastar till Varmland, sa dit ar de ocksa vana att aka.
Jag vet inte vilken vag de tar genom Tyskland, men om du ar villig att resa lite for att hamta hasten pa ett stalle som passar dem, kommer priset att ga ner. Dorr till dorr service kostar mer om man inte ligger efter transportstrackorna, vilket ar forstaeligt da resten av hastarna kanske far sta pa lastbilen 4 timmar extra bara for att du bor lite utanfor.
Jag kanner inte till nagra bolag som kor pa Europa, vilket sakerligen hade passat dej bast om du bor i sodra Tyskland. Men ar du villig att hamta hasten efter deras "normala" vag, sa lovar jag att de tar din hast.
Prescott's och jag gar tillbaka flera ar, och de har inte bara transporterat hastar mellan Irland och Sverige for mej, utan aven mobler och andra saker.