Ta hand om kompisens häst...

grimman

Trådstartare
har man ju gjort lite då och då. Nu ska den få stå hos mig under hela vintern. Hennes övriga hästar står hemma hos henne 12 mil från mig. Naturligtvis betalar hon för foder, strö osv. men eftersom jag får mocka, ta in och ut från hage och sköta om det mesta vad gäller borstning och visitering så kom vi överens om att hon ska betala mig för det den här gången.
Vad är en skälig summa :confused:, det är en 2-års valack det handlar om som kommer att gå med min 4-åring.

Det kändes som så himla mycket pengar när det är ens kompis. Funderade på 300:-, är det hlet galet för lite eller?!

Vill du att hon ska betala ett skäligt pris så 50-100kr per arbetstimme, medan kompispris ligger på så där en 0-1000 kr i månaden. Bara för mockning vardagar brukar folk ta runt 500kr per månad för och kallhyra inklusive fodringar och utsläpp 500-1000kr till detta kommer all annnan omvårdnad och dessutom en massa ansvar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 407
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
34 703
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV