Ta hand om en fransyska!

Nebraska

Trådstartare
Den har legat ett tag i frysen nu så det är dags att laga nåt på den. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra med en bit fransyska? Gärna barnvänligt recept.

Som halvfrusen går den bra att skiva nästan igenom. Lägg på en plåt med kanter, sen får ungen hjälpa till att hälla ketchup i spåren och sätta i äppelskivor och lökringar där. Kladda på lite senap på ytan med. Sätt i in ugnen på rätt låg värme, kanske 100-110 grader. När den är färdig så ös på ev sky över den och lägg ost på, är spännande för en unge då det är varmt och otäckt. In i ugnen på lite högre värme, kanske 150 eller så i kanske tio minuter, så osten tar lite färg. Vill man så går det utmärkt att lägga klyftpotatis runt köttbiten med, så blir hela måltiden tillagad på en gång.

Liknande trådar

Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
200
Senast: Mineur
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025