Ta Grönt kort på annan klubb?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag är medlem i en klubb ansluten till förbundet. Får jag lov att ta mitt Gröna kort på en annan klubb, som är ansluten till förbundet men som jag inte är medlem i?

Edit, felformulering..

Senast ändrad:
Sv: Ta Grönt kort på annan klubb?

Reglermässigt finns inga hinder. :idea:

Men på vår klubb får enbart medlemmar vara med på grönt kort kurserna. :idea:

Jag vet att vissa klubbar tar "mer betalt" om folk som inte är medlemmar vill vara med på grönt kort kurs.

Jag var bara 12 när jag skulle börja tävla så jag gick kursen med mamma på klubben och sen skrev jag provet på en annan klubb.

regelmässigt för ridsport förbundet får du det, men de enskilda klubbarna kan ha olika regler. En del kräver medlemskap och andra tar ut en högre avgift och för en tredje grupp spelar det ingen roll.

sen måste du inte tävla för den klubb som står på gröna kortet, så vilken klubb som står på kortet spelar ingen roll i det syftet heller, vilket kan vara bra att veta.

Jag visste inte ens att det stod klubb på det gröna kortet, så det har jag inte ägnat en tanke. Bra att veta som sagt dock. tack! :)

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: Derivata
·
Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: Kiwifrukt
·
Tävling Hej. Jag funderar på att gå grönt kort kurs. Men jag har ingen häst just nu utan letar men går det att göra ändån?? Och hur går man med...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka