Ta bort tandsten

movi

Trådstartare
Hunden ska operera bort analsäckarna, och då borde man väl kunna be dom att ta bort tandsten när hon ändå är sövd?

Även om de gör det så behöver du ringa och boka tid för att de ska göra båda sakerna. Kommer du samma dag och säger "Förresten, passa på att ta tänderna också!" så har de garanterat inte tid till det. Så ring och fråga tycker jag! Då får du veta hur de gör på det stället :) Det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Nej, en seriös veterinär gör inte bägge sakerna samtidigt om det inte är nåt särskilt med individen (svårt hjärtfel tex så man inte vill söva fler gånger).
Det är för stor risk att frigöra bakterier i blodet vid munrengöring som gör att man undviker det i samband med andra operationer.

Nej, en seriös veterinär gör inte bägge sakerna samtidigt om det inte är nåt särskilt med individen (svårt hjärtfel tex så man inte vill söva fler gånger).
Det är för stor risk att frigöra bakterier i blodet vid munrengöring som gör att man undviker det i samband med andra operationer.

Dessutom tenderar ju också narkoserna att bli för långa.
Vi gör det inte heller hos oss mer än i absoluta specialfall

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?