Ta bort lukt?

kristin

Trådstartare
har en förbygel som inte luktar så gott, så har ni något tips på hur man får bort lukten?
Har även transportskydd som inte luktar så gott, är det bara att tvätta eller finns de nått annat man kan göra?

Prova med ättika :up:

Alltså tvätta skydden och tillsätt en skvätt ättika.

Förbygeln beror det ju på varför den luktar. Har den dragit åt sig fukt?

har putsat men de sitter fortfarande kvar
Om det luktar unket skulle jag tippa på att den är fuktig?
Låta den torka någonstans?

Har också köpt begagnat som luktat unket..
Jag har min sadelkammare i en källare där jag har en avfuktare som går vid behov. Där brukar lädret sluta lukta unket.

Om det luktar unket skulle jag tippa på att den är fuktig?
Låta den torka någonstans?

Har också köpt begagnat som luktat unket..
Jag har min sadelkammare i en källare där jag har en avfuktare som går vid behov. Där brukar lädret sluta lukta unket.
den har legat i en garderob nu ett tag men luktar ändå :/

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: hastflicka
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka