Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som varit tvungen att ta bort katten trots att den inte är sjuk? Känns helt galet men vad ska man göra? Har försökt allt.. och barnet är allergiskt???
Vet inte om jag klarar det men hur har ni löst det?
"Vaccinationen" heter hyposensibilisering eller än mer korrekt, specifik immunterapi, och är till för de riktigt allergiska. De som har svårt att klara av vardagen pga. sin allergi. Det är svårt att godkännas för hyposensibilisering och det är ingenting som godkänns för att familjen ska kunna behålla en katt (eller för att en allergiker vill skaffa katt).
Dessutom är det en långdragen behandling. Det går att läsa mer här. Knappast något som är aktuellt i det här fallet.
Oj schamponera....... det blir nog en strid varje gång tror jag...
Tack för era tips men jag har satt ut annonser överallt och kollat med katthem men det verkar fullt överallt.
Hopplöst.
Hade det varit MIN katt, och någon i MIN familj som blivit allergisk, ja då hade jag LÄTT tagit duscha-katt-striden varannan vecka istället för att behöva avliva den. Men det är jag det..
OT
Har katter verkligen inget värde för folk?![]()
Hade det varit MIN katt, och någon i MIN familj som blivit allergisk, ja då hade jag LÄTT tagit duscha-katt-striden varannan vecka istället för att behöva avliva den. Men det är jag det..
OT
Har katter verkligen inget värde för folk?![]()
Det godkändes för en familj i min vänskapskrets där pappan visade sig vara väldigt allergisk för katterna de hade köpt.
Att behålla katten när ett barn i familjen är allergiskt är oansvarigt. Du kan förvärra barnets allergi och barnet kan utveckla astma. Visst har mina katter ett värde (ett enormt sådant), men fasen inte ett högre värde än värdet av mitt barn.
En vuxen människa kan ta ansvar för sin hälsa själv och bestämma sig för att medicinera och riskera att bli sämre och behålla katterna. Ett barn kan inte ta det ansvaret och föräldrarnas uppgift är att se till barnets bästa. För ett allergiskt barn är inte det att ha kvar det allergiframkallande i hemmet.
Även om katten duschas finns allergen kvar, båda på katten och i miljön och det gör att barnets immunförsvar går på högvarv hela tiden. Knappast det bästa för barnets hälsa.