ta bort inlägg

Sv: ta bort inlägg

Det är bara moderatorer som kan ta bort trådar och inlägg.

Kontakta den moderator som är chef i just det forum som du vill ha saker ändrat.

Själv har jag en fråga, om en tråd blir borttagen, utan att trådstartaren blir informerad om vad som var galet/fel/olagligt eller icke politiskt korrekt kan man starta en till tråd då fast en liten annan tvist och hoppas på att det går bra, ska man helt ge upp tanken man hade med tråden och glömma det hela?

En som blivit av med sin tråd.

Love_energy skrev:
jag vill ta bor vissa inlägg eller stoppa trådarna ..hur?

Klicka på
report.gif
vid det inlägg som du vill ta bort. Då får du upp ett litet formulär där du kan förklara varför inlägget ska bort eller flyttas. Moderator för respektive forum, kan då åtgärda trådarna. Men är det så att du vill ta bort inlägget, för att du inte fått de svar du vill ha. Eller att du har sagt, något du kanske egentligen inte borde ha sag... då kan det vara så att inläggen får ligga kvar. Det är nämligen så, att som inläggskrivare bör man tänka först och skriva sen.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator för grundutbildning, fritidsridning, barockridning, tävling och andra grenar

Det kan du inte göra själv.

Du kan be moderatorn för forumet där tråden ligger att ta bort inlägget/tråden men då måste du kunna motivera varför det ska tas bort.
Att du ångrar vad du skrivit är inget bra argument :angel:
Man ska tänka efter innan man skickar ett inlägg.

Chansen att ett inlägg/tråd tas bort är mycket liten.

Efter att man har skrivit ett inlägg har man bara en kort stund på sig att ändra (endast ändra, inte radera) på det. Jag tror att det är 15 minuter eller nåt.

Sen får man helt enkelt stå för vad man har skrivit :D

Skulle man ha särskilda skäl att plocka bort någon tråd eller radera ett visst inlägg o.s.v, är det lättast om du tar kontakt med just det forumets moderator (de ser vem, längst ner på forumets sida) och förklarar varför.

Vill du ta bort ett inlägg kan du klicka på den lilla triangeln som finns på varje inlägg i varje tråd. Där får du sedan skriva ett meddelande, och kan då förklara varför du vill att något skall plockas bort.

Hoppas att jag inte vimsade till allt nu, det kändes som jag förklarade det lite "rörigt".
Och så hoppas jag att jag inte har fel så att jag lurar dig ;)

Mitt bästa tips här, är att du tar kontakt med moderatorn för det forumet du hade tråden i och frågar varför tråden togs bort och om det är OK för dig att starta en ny liknande.

Mvh

IngelaH

Mark skrev:
Själv har jag en fråga, om en tråd blir borttagen, utan att trådstartaren blir informerad om vad som var galet/fel/olagligt eller icke politiskt korrekt kan man starta en till tråd då fast en liten annan tvist och hoppas på att det går bra, ska man helt ge upp tanken man hade med tråden och glömma det hela?

Gå in och läs igenom forumreglerna en extra gång och kolla upp vad som "gick snett".
Sen borde du väl kunna starta tråden igen, med forumreglerna i åtanke.

Och om det är flera moderatorer i samma forum pm:ar man alla berörda?

Tänkte att de skulle vara lättare att den mod. som tar bort en tråd skickar en liten motivering till varför den borttagna tråden inte fick finnas kvar.

Slipper oberörda moddar undra och sätta sig in i alla borttagna trådar.

Är det sen så att ni får sitta och rensa bort trådar hela dagarna så förstår jag att ni inte hinner motivera allt...fast jag vet ju inte hur mkt det är att moderera här.

Mark skrev:
Är det sen så att ni får sitta och rensa bort trådar hela dagarna så förstår jag att ni inte hinner motivera allt...fast jag vet ju inte hur mkt det är att moderera här.

Lite beroende på forum, så är det en del att rensa ja... :angel:

Vi försöker vara snälla och meddela nyare medlemmar, när och varför vi tar bort deras trådar. Men medlemmar som varit med ett tag och skrivit en hel del inlägg, bör vara medvetna om hur deras trådar bör formuleras och varför trådarna åker, när de felvinklas eller spårar ur. Detta trots att ALLA medlemmar godkänner bukefalos regler när de blir medlemmara och därmed borde veta vad som gäller.

:bow:

Mvh

IngelaH

Jo, du har rätt. Det slarvas säkert en hel del med att läsa genom reglerna.

Dock, kan regler tolkas olika.

Minn "Gubbtråd" som numera ligger i papperskorgen är nog ett sånt fall. Får jag inte nån motivering på varför den är borttagen kommer jag inte att komma på det svaret själv.

Har varit i kontakt med en annan mod. som inte heller förstod varför den var borttagen. Att ni moddar ska vara humorbefriade tror jag inte, så det måste vara nån annan orsak :)

Jag hoppas att det inte har och göra med att det var en "grabb"-tråd.

// Mark som inte förstår.

Nä, särskilt humorbefriad är jag inte och inte andra heller... Men det kanske var er snopphumor som inte passade in på gnägg, där även barn och ungdomar utanför senioråldern vistas mkt.

Jag säger inte att det var så, utan tycker att du ska höra dig för med moddarna på rätt plats eftersom jag inte följde tråden längre... :p

Mvh

IngelaH

IngelaH skrev:
kanske var er snopphumor som inte passade in på gnägg, där även barn och ungdomar utanför senioråldern vistas mkt.

Jag säger inte att det var så...

Jo, kanske var det så. Nu är det ju iofs så att halva sveriges befolkning har en snopp. Därmed borde det ju inte vara ett totalförbjudet ämne. Bröst som skumpar, vaginor som skaver har jag läst om och det är självklart helt rätt att sådana frågor ska tas upp oxå.

Att man har slagit i den och andra närliggande kroppsdelar är inte så konstigt. Kan nån komma med bättre tips än jag :angel: så finns det många som skulle uppskatta detta.

Vi killar borde ju kunna prata om våra problem, och även skojja om dom.

Jaja, ingen ide att gå in på detaljer här. Får se om den berörda moderatorn behagar svara på mitt PM.

/Mark

PS: Eftersom tråden är hästrelaterad passade den inte in på Senior. Hade inte haft nåt emot att ha den där annars.

Senast ändrad av en moderator:

*lånar tråd*

Nån moderator som kan svara på.. Naturligtvis förstår jag att vissa inlägg tas bort pga att de strider mot forumreglerna, samt att den som postar en tråd ska ha tänkt efter innan man gör det.. MEN om man har postat en tråd, som inte strider mot några regler, men som man ändå vill ta bort, varför får man inte det? Varför är motiveringen så noga i just det fallet, eftersom andra trådar kan tas bort hur som helst, utan att någon direkt anledning har getts?
Nu pratar jag naturligtvis om en egen tråd, men jag vill veta rent generellt. Varför måste det motiveras när det är en trådskapare som vill ta bort en tråd, när moderatorer kan ta bort vad de vill? Om en trådskapare bemödar sig med att bry sig om att be om att få tråden borttagen så finns det ju garanterat en anledning, annars hade man inte brytt sig om det. Men varför detta "ge mig en bra motivering" med ett vad jag känner det som, överlägset tonfall. Mitt privatliv angår väl ingen annan?

Hade det varit en "allmän" anledning så hade jag väl inte tvekat att berätta denna, varför ska det då vara ett problem om man inte vill? Det är väl ändå skillnad om man postar 100-tals trådar utan att tänka efter, och sen vill få dem borttagna, än om det handlar om en enstaka tråd, då problemet inte är att man inte tänkt innan man skrivit.

Tacksam för svar! :bow: I ett svagt ögonblick tycker jag nämligen dte känns som ett visst maktmissbruk från moderator.. Jag antar att alla moderatorer har samma policy, och därför vill jag gärna veta vilken den allmänna tanken är, för att inte göra samma misstag och be om något igen.. Tack!

För det första "äger" du som trådskapare inte tråden utan så snart du postat den tillhör den forumet. Så är det generellt på alla öppna forum.

Sedan är det ju så att andra som svarat i tråden förmodligen anser att den är viktig, annars hade ju inte de svarat i den. :idea:

Okej att man inte äger tråden, men man är fortfarande författare av den ju.. Om någon skulle sakna just den tråden kan väl en ny skapas?
Fortfarande, om man ber om att den ska tas bort, varför är det så oerhört viktigt att den finns kvar, mot någons vilja? Det stör förmodligen den mer som vill ha bort den att dne finns kvar, än de som eventuellt skulle sakna den att den försvinner.

Förstår inte resonemanget egentligen, varför ska det behöva bli en stor grej, varför kan man inte bara få ta bort den?

Det är ingen idé att argumentera.

Du vill ju uppenbarligen inte förstå det som skrivs.
TRÅDEN ÄR INTE DIN, sen spelar det ingen roll vad den handlar om!

Det verkar som om du vill inte förstå bara för att en tråd som du av någon anledning (som du inte vill förklara dessutom :confused: ) vill ha, bort inte tas bort.

Tänk dig för nästa gång du startar en tråd eller skriver ett inlägg:
Kan du stå för vad du skriver, posta då.
Kan du inte stå för det, låt bli att posta.

Jag kan stå för vad jag skriver, inga problem. Det jag reagerar på är att man ska "komma med en bra motivering för att tråden ska tas bort". Borde inte motiveringen att man inte kan berätta, för att det är av av känslig privat karaktär, vara motivering nog? Det har inte med att göra vad jag har skrivit i tråden, och därmed har det ingen betydelse om jag står för det eller ej, men ja, det gör jag.

Jag är inte korkad, men varför ska jag komma med argument som håller, om inte motparten kan det? Att tråden ska vara kvar oavsett hur det påverkar någon av ren princip, känns inte riktigt klokt. Hade det inte funnits starka skäl, hade man väl knappast bemödat sig om att diskutera saken?

Senast ändrad:

Vilken motpart?

Alla Bukefalos användare???

Eftersom endast trådar som strider mot Bukefalos regler tas bort, bör du ju ha en god motivering till varför en tråd, som faktiskt har ett allmänintresse (det torde den ju ha om det är någon öht som svarat i den) och inte strider mot forumreglerna, ska tas bort.

Eller???

Det är ju det jag försöker säga, är inte personliga skäl (som ingen har med att göra i detalj just därför att de är personliga) en god motivering? Om det inte är det, vad är en god motivering? :confused:

Så du menar då att om jag skriver:
Du är korkad!

OBS! Inget påhopp, bara ett hårddraget exempel!

Så kan jag få detta ogjort genom att åberopa "personliga skäl"???

Så tolkar iaf jag vad du vill ha sagt.

Tillåt mig småle och hälsa dig välkommen till verkliga livet!

NEJ, det är ingen bra motivering.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur