Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Jo jag vet ju att det är bäst så. Och hade jag varit någon utomstående hade jag också gett rådet att avliva. Men det går ju inte att komma ifrån att det är så sjukt jävla jobbigt rent ut sagt. Mådde riktigt dåligt när jag fyllde i papperna till bolaget :(
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Klart det är jobbigt! Vem tusan vill bestämma att nu ska jag ta livet av dig kompis!
Usch jag lider med dig, men det du gör är rätt.
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Jag tycker du fattat helt rätt beslut. Det är tungt, men ibland har man inte så mycket annat att välja på.
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Jo jag vet :/ just nu händer inte mycket. Har börjat få in journaler och plåtar från en del kliniker nu iaf. Den viktigaste kliniken skulle kontakta mig imorgon. Det är också den kliniken som troligtvis bestämmer ang utdömning. Just nu är det väldigt jobbigt och hela den här grejen är väldigt ångest-laddad :(
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Har nu pratat lite med en av klinikerna vi varit på. Berättade om problemen och de kollade plåtar + journaler. Och de tyckte inte att det var ngt onormalt ?? Tydligen fullt normalt att en åttaåring ser ut som skit i kroppen redan och beter sig såhär.
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Då är det ju inte ett alternativ att avliva för livbeloppet i alla fall.

Seden är frågan om jag inte gjort det ändå, nu när du resonerat dig fram till att det är bästa utvägen.
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Det är inte den kliniken som kommer få fatta beslut ang utdömning. Utan en annan som vi varit på senast. Men jag tyckte bara det var väldigt konstigt resonerat av dom.

Vet faktiskt inte hur jag ska göra. Den vet som behandlade sist ska höra av sig när kliniken har ledig tid så att vi kan komma in, för de vill göra en koll och sen ta beslut.
Hela den här grejen har blivit väldigt stor och jobbig. Flyttade i vintras och har familj och allt sånt långt borta så är dessutom helt själv om det här, och det är sjukt svårt att veta vad som är rätt. Räcker med att hästen tittar på mig så får jag ont i magen och känner att "nej jag kan inte göra det" :p
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Det är nog inte kliniken ö h t som kommer att fatta beslutet om utdömning. Det gör i så fall försäkringsbolaget, efter veterinärernas rekommendationer oftast.
 
Sv: Ta bort fysiskt frisk häst eller sälja?

Kan väl uppdatera med att hon är utdömd. I fredags åkte jag med henne till kliniken. Vet kände igenom och visst fanns det reaktioner i ländrygg. Ultraljud mm gjordes. Inget som inte går att behandla (dock såklart vet man ju inte om det hjälper) men vet frågade mig "vad vill du?" Och då hade jag inte ens nämnt att jag funderade på avlivning. Hon sprutades med metacam på min begäran och ska bara chilla i hagen med sina kompisar medans fbolaget fattar sitt beslut. Till veckan ska hon skos, eftersom hon hatar det har jag bestämt att skorna plockas av och så får hon va barfota nu, det borde hovarna klara när hon bara går på gräs och så slipper hon sko-momentet som hon avskyr (sist var hon så rädd att hon försökte lägga sig och jag vill bespara henne det).

Känns tråkigt men vad ska man göra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 108
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
995
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Oknytt
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp