T-märkning...

F

Felway

Är lite osäker var jag ska lägga tråden, provar här... Min fråga är: Vad kostar det att triangelmärka hästen? Jag är medveten om att det inte täcks av försäkringen, men jag har ingen aning om vad det kostar:crazy: Handlar det om flera tusen? Någon som vet, tacksam för snabbt svar! :bow: (Anledningen att jag frågar är att en av mina hästar blivit märkt för två dagar sedan, glömde fråga vad det kostar och väntar nu spänt på räkningen;) )

Sv: T-märkning...

Är inte säker men jag skulle tro att det dras av livsförsäkringen man drar ut när man T-märkt. Vild gissning..

Njaa... Det kan kanske tänkas... Men jag måste ju betala något till kliniken som gjort själva jobbet:crazy: Det kan väl inte dras från summan jag får ut av försäkringsbolaget? Någon här måste väl ha T-märkt en häst och veta vad det kostar?! :) Spelar egentligen inte så stor roll, hästen är ju redan märkt, men det vore trevligt att ha en aning om vad räkningen kommer ligga på :smirk:

Ring till kliniken och fråga. Men om dom inte tog betalt när du var där så går det väl på försäkringen. (gissning)

Smart:angel: (att ringa,nu känner jag mig lite korkad faktiskt:o )
Fast jag brukar aldrig betala "på plats" vi kliniken, de skickar alltid en faktura.

Felway skrev:
Är lite osäker var jag ska lägga tråden, provar här... Min fråga är: Vad kostar det att triangelmärka hästen? Jag är medveten om att det inte täcks av försäkringen, men jag har ingen aning om vad det kostar:crazy: Handlar det om flera tusen? Någon som vet, tacksam för snabbt svar! :bow: (Anledningen att jag frågar är att en av mina hästar blivit märkt för två dagar sedan, glömde fråga vad det kostar och väntar nu spänt på räkningen;) )

Men ?? triangelmärker gör man ju för att få ut en del av hästens livförsäkring. Så det borde ju istället ge dig mer pengar. Man får alltså ut på försäkringen och hästen går inte längre att använda till tävling (alltså livförsäkring med användbarhet).

Hälsning Maja

Hej Maja:)

Jag utryckte mig kanske lite klumpigt:angel: Men vad jag frågade efter var vad jag ska betala till KLINIKEN som gjorde själva JOBBET. Sedan vet jag ju självklart att jag får ut pengar från hästens livförsäkring från FÖRSÄKRINGSBOLAGET;)

Ville alltså bara veta på ett ungefär vad räkningen från kliniken kommer hamna på... De brukar vara rätt bra på att ta betalt...

Det kan säkert variera från klinik till klinik. Jag minns inte vad det kostade när jag triangelmärkte en av mina men det var i n t e flera tusen iaf. Jag skaffade iofs fram kvävet själv.

Fixade också kväven själv :) Men den gick iaf på "bara" några hundralappar... Ok, så då behöver jag kanske inte räkna med en räkning på 4-5000 iaf! :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 894
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst...
Svar
13
· Visningar
2 493
Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 410
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama