t-blåbärsträning i sommar var?

apocalypsen

Trådstartare
Har börjat surfa runt på de olika hemsidorna men hittar ingen terrängkurs för blåbär i sommar:mad:
Är det någons om vet något och kan tipsa?
Skulle väldigt gärna vilja lära min lite egensinniga madame att gå i terrängen eftersom hon skulle må bra av det. Men det är ju inte precis som det var igår jag själv red terräng (tycker det är läskigt vilket jag skrivit om i en tidigare tråd) och pållan är en försiktig och lite skeptisk häst när det gäller nya saker.

Kom igen nu alla ni aktiva, har era klubbar någon nybörjarkurs?
Vill veta nu innan alla kurser är fulltecknade:devil:
Under våren är det tyvärr inte så lönt eftersom fodervärden har kontrakt på pållan till den sista april:cool:

Apo

Sv: t-blåbärsträning i sommar var?

Lite långt för dig att åka till Karlstad kanske men på våra träningar är alla välkomna oavsett nivå, under sommaren kommer kaske Gunilla Forsberg upp med ett gäng från Tidaholm och häckar på banan en helg, samt vi kommer nog köra nån trimhelg för Bo Österlund (22-23/4 oxå men då var det ju kört för din del) samt ev Tobias Grönberg och i september har vårt distrikt fixat åt oss så vi ska få hit Piia Pansu på en clinic, tack snälla distriktet:D

Jag vet att skurups bygden (fd romeleåsens frk) kommer ha något.
håll utkik på hemsidan www.sbhf.nu. tror att de ska köra igång så fort den förbaskade kylan försvinner

Svarat på apocalypsen ..

Här i Skåne är det inte så ofta klubbarna ordnar. Oftast är det tränarna som drar igång.
Så mitt råd är att ringa någon av alla tränare vi har. Finns på förbundets sida, en himla massa :d . Bara ring och anmäl ditt intresse så blir du sedan inbjuden när det är blåbär.

Det kan vara bra att träna med några som har varit med innan så det inte bara är blåbär med, hoppar du tex med ponnier är inte hinderna så höga och om du skulle få problem har du draghjälp;)

*KL* fler goda råd ska börja kolla efter tränare nu då;)

Rida ihop med ponnies:eek: verkar fullständigt livsfarligt när pållan avskyr de små varelserna, hon behandlar dem som en hund behandlar sin bitleksak:devil:
Men kanske en grupp där det är blandat rutinerade hästar/ovana ryttare och ovana hästar/rutinerade ryttare och så lilla jag det rostiga blåbäret med blåbärshästen:idea: om nu sådana idealgrupper finns:o

Du får hänga på Mini. Hon ska terrängträna i Skåne med d-ponny i vår.

Jodå, jag kan meddela att jag gett med mig och kommer att låta henne träna terräng EN gång. Efter påtryckningar från Mini, ponnyägaren och inte minst från vissa på detta forumet :cool: (ingen nämnd) så ska hon få testa EN träning. Har hon nu tillgång till en ponny som är riktigt säker i terrängen så ska hon väl få passa på. Men INGEN tävling!!!:mad:

:rofl: :rofl: du har blivit lurad:rofl: :rofl:
precis som alla de andra ponnymammorna som står med händerna för ögonen när deras döttrar TÄVLAR terräng:devil:
Det blir aldrig bara EN träning för det tar EN KVARTS träning för att göra ryttaren till adrenalinjunkie och en HALV för att lära hästen att det här är det ballaste den någonsin kan göra:p :D
Försök sedan hålla ekipaget borta från all form av terränghoppning. Det kommer gå som det gick för mig, jag smyghoppade över allt som fanns att hoppa över (inklusive fasta och låsta vägbommar:crazy: )

Men jag hänger gärna på min pålla är ju bara något större än en d-ponny (160 mkh):cool: så det blir nog bra.
Numera är jag skraj men jag räknar med att när adrenalinet pumpat runt ett par gånger så går den rädslan sin väg:angel:

apocalypsen skrev:
Det blir aldrig bara EN träning för det tar EN KVARTS träning för att göra ryttaren till adrenalinjunkie och en HALV för att lära hästen att det här är det ballaste den någonsin kan göra:p :D

Ponnyn vet det redan. Det var när ponnyägaren beskrev hur ponnyn faktiskt kan le med hela ansiktet när det är terräng som jag gav med mig.

Men nej, det blir bara EN TRÄNING. Det ska jag minsann se till.:devil:

Jag försökte få en väninna att skaffa valium till mig, men hon bara skrettade. :angel:

Lycka till me att det bara blir en träning..;)

Snuffsan skrev:
Men nej, det blir bara EN TRÄNING. Det ska jag minsann se till.:devil:
Fyyy vad taskigt att hindra din dotter från att göra det roligaste som finns. Hon kommer kanske inte att vilja prata med dig när hon inser hur elakt det är ;)

emmath skrev:
Fyyy vad taskigt att hindra din dotter från att göra det roligaste som finns. Hon kommer kanske inte att vilja prata med dig när hon inser hur elakt det är ;)
Japp det finns anledningar till att jag inte pratar med min mamma:angel: :devil:
Mini är ju kanske inte den mest tålmodiga jag har träffat men en av de envisare, jag tror att det blir mer än en träning - för annars har jag ju ingen att träna med:p :devil:

Snuffsan skrev:
Du får hänga på Mini. Hon ska terrängträna i Skåne med d-ponny i vår.

Jodå, jag kan meddela att jag gett med mig och kommer att låta henne träna terräng EN gång. Efter påtryckningar från Mini, ponnyägaren och inte minst från vissa på detta forumet :cool: (ingen nämnd) så ska hon få testa EN träning. Har hon nu tillgång till en ponny som är riktigt säker i terrängen så ska hon väl få passa på. Men INGEN tävling!!!:mad:

:rofl:
om Mini rider d-ponny och tävlar hoppning så ser ju debutant hindren ut som små minihinder. Debutant får ju inte heller gå fort, då får man många tidsfel, = lugnt och sansad galopprunda. Det finns några tävlingsplatser därman lätt ser hea rundan. Dressyren innan är ju nyttig. Jo, visst måste hon få starta en debutant. :idea:

Nu är ni ju taskiga! Jag har gett med mig och sagt en träning. Var nu nöjda med det. :angel:

Dessutom är det jättelätt att stoppa resten. Inget Ft-kort = ingen tävling.:devil:

Ah men det är ju därför vi tränar, för att vi ska ta det där kortet:p :devil:
Nu ska du inte vara sådan snuffsan, sambons mamma är receptarie, jag ska se vad för intressanta piller hon kan skaffa fram:idea: :devil:
Men det är klart att det måste bli mer än en träning om jag ska släpa hästen över halva skåne:D

Intressanta piller är jag helt positiv till!! Ta med vad du kan komma över.

Will do om jag hinner träffa henne i tid:D Annars kan jag säkert erbjuda något *rotar i medicinlådan, mest smärtstillande*

De klubbarna som har egen terrängbana brukar anordna träningar när säsongen kommer igång. Om Du bor i Lund så har Du ju nära till Torns och Dagstorp. Båda hade träningar förra året dit "vem som helst" fick komma + möjlighet att ta ft-kort om man ville det. Det brukar vara någon form av gruppindelning så det går säkert att hitta en grupp och träning som passar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka