Sv: Sytt ny overall till vovvi!
Alltså...en grej förstår jag inte..varför är det mer okej att ha täcken i en viss färg än en annan?
Om jag behöver ett vintertäcke till min hund, och tycker bättre om färgen lila än grå, är det då dumt av mig att välja det lila täcket bara för att det sticker ut mer?
Varför är det mer att klä ut sin hund om man väljer en färg som inte är svart eller grå?
Eller ett täcke med mönster tex, precis samma funktion, men en annan färg, blir det mer fel då?
Och varför i hela ** är färgen rosa så otroligt laddad?
rosa rosa rosa ROSA.
så
Det är en färg precis som alla andra, får du dåliga vibbar av den är det synd, men det är inte en löjligare färg än ngn annan.
När folk ska oja sig om hur synd det är med hundar i kläder brukar det låta "och det var tillochmed ROSA! STACKARS HUND!"
Tror de att hunden mår sämre om tröjan är rosa än om den skulle vara svart?
Detta tycker jag är jättelöjligt, det är du som ägare som köper täcke till din hund, ska ha det hängandes i ditt hem, ta på och av det av din hund vid behov, då är det väl inte mer än rimligt att man väljer en färg man tycker om.
Det behöver ju inte betyda att funktionen blir sämre.
Sen undrar jag varför du tycker det är mer ok att klä ut ett spädbarn än en hund?
Det borde ju snarare vara ännu mindre ok?
Egentligen finns det ju ingen anledning för människor att ta på sig fina kläder heller, kläder har man väl på sig för att inte frysa?
Jag är emot kläder som inte fyller ngn som helst funktion på hundar, eller är obekväma.
Men en värmande tröja på en frusen hund tycker jag bara är bra- i den färg ägaren tycker passar.