Sytanterna, titta hit!!

dressyrglasyr

Trådstartare
Hej! Jag måste ha svar på detta inom kort, är jättejättetacksam för svar!
Är kass på tyger, men måste ha ett tunt,stretchigt och slitstarkt tyg! Ska sys på skumplast. Vet ni om det finns något sådant? :)
 
Sv: Sytanterna, titta hit!!

ite svårt att råda när man inte vet vad du ska ha det till? Men dra-på-lakan är ju i stretch?

Om det skulle vara någon form av dyna så avråder jag från stretch. Det funkar sannolikt inte alls.

Kan du inte precisera mer vad det är du ska sy?
 
Sv: Sytanterna, titta hit!!

Tack för svar! Ska kolla på baddräktstyg eller något lycrablandat, problemet är att det måste vara tunt och dessutom måste det finnas i metervara.
Tyvärr får jag inte gå in på vad jag ska göra eftersom det är en produkt, håller på med prototyp nu!
 
Sv: Sytanterna, titta hit!!

oki, då är jag med.

Då råder jag dig att kontakta någon med ett proffssortiment av tyger. Tapetserare tex. Många tapetserare klär inte bara om möbler utan lagar allt från bilklädslar till speedwayställ, båtkapell och gardiner... De har tillgång till de stora leverantörerna och deras tygprover.

Beroende på vad det är du ska tillverka så kommer det att krävas olika saker av tyget. Flamskyddat? Tåligt för nötning? Tyger finns klassade i fler varianter än man kan drömma om, det har jag fått lära mig efter att ha följt bekanten i verkstaden under många år.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 130
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 001
Senast: KesoNeso
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 137
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp