sysselsättning till halt häst?

FadeAway

Trådstartare
Min häst går inte rent och är inte öm eller varm. Planen är att han vilar (två veckor) så får vi se om han blir bättre annars blir det att åka till åby. Men vad kan man sysselsätta en sådan häst med? Han kommer gå ut som vanligt (i en tråkig hage men med en annan häst). Han blir hemskt rastlös och jobbig när han inte får arbeta. :(

Sv: sysselsättning till halt häst?

är han inte direkt halt utan mest oren så skadar ju aldrig ren skritt! skritt för hand på små promenader i skogen. kanske träna lite NH? :) lekar, kanske öva att gå över typ pressening, osv? :p

Har han några leksaker? PRE-damen i mitt stall drog sönder sina ben och fick boxvila i tre månader. Hade hon inte haft sina bollar och ringar att leka med (och en ägare med djupa fickor fulla av godis), hade hon nog exploderat av tristess. Kanske kan du ge honom en stor boll att leka med? Problemet är ju att han kanske blir alltför glad av den och börjar leka vilde... vilket kanske inte är så bra när man är halt.

Träd och grenar och ris att knapra på kanske?

Han har inga leksaker. Har försökt tidigare med en så kallad jolly ball. Han kan bita i borstar eller annat dylikt så länge man håller i dem sen är det ointressant. Får ut i skogen och fixa kvistar :laugh:

jag har en godisboll som dom rullar på, det tycker alla är roligt.
annars är pinnar och lite större trädstammar roliga att gnaga på! även granbar brukar uppskattas. mina hästar har gosdjur i boxen som dom grejar med ibland.

godisboll låter intressant är typ en sådan som hundar har? Annars vad är det?

Haft häst som stått på boxvila med pytte promenader (30 meter i början...) i ca 6 månader. För hans del fungerade det bra med små granar och ris i boxen som han kunde greja med! Och så borsta och pyssla så mycket jag hann!

godisboll låter intressant är typ en sådan som hundar har? Annars vad är det?

Vi gjorde egna av PET-flaskor. Skar några hål i och fyllde med lite krafftpellets i. Visade hästen att här ur kommer det pellets och la in i boxen. Han höll sig sysselsatt i timmar och rullade flaskan fram och tillbaka och bet i flaskan..:D

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: jemeni
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 568
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix