A

Agraff

Eller hur det stavas? Min man är allergisk och jag funderar på att skaffa en sån där döläcker nakenkatt! Är det någon som har erfarenhet av en sån? Funkar de för allergiker? Var kan man köpa en sån? Tacksam för svar!

Sphynx heter den. Finns ett par uppfödare i Sverige, men de är fortfarande väldigt dyra (8-15000). På Svenska Katters Sida kan man söka på uppfödare, och där finns även rasfakta.

Om man blir allergisk mot Spynx, rexar, eller någon av de andra raser som rekommenderas till allergiker är indivduellt, ofta är det ok att komma till uppfödaren och hälsa på ett par gånger. Ungar och fertila katter är generellt mer allergiframkallande än vuxna kastrater.

Tack för svar! Ska gå och kolla på sidorna nu. Jag visste att de var dyra, men de är faktiskt väldigt fina också!! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: fejt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka