Syntetbett, tredelat med fasta ringar

Camilla_H

Trådstartare
Var hittar jag ett syntetbett som är tredelat och med fasta ringar? Går nog bra med D-ringar (för visst får man tävla med D-ringar?).

Till en väns häst som ska tävla dressyr men som pga munproblem har blivit rekommenderad syntetbett, ej tvådelat och ej lösa ringar.

Dessutom ska bettet finnas i storlek 10,5 cm!

Jag har letat på nätet men Happy Mouth har inte den här kombinationen och sen hittade jag inga andra som var i närheten av att ha den.

Ni som är en hejare på att nätshoppa - hjälp oss, snälla!

/Camilla

Sv: Syntetbett, tredelat med fasta ringar

Då är det som jag trodde, alltså? Att den kombinationen inte finns...

/Camilla

SÅG att det ej fanns 3 delat.

men du skulle ju kunna ta ett vanligt tredelat med fasta ringa och sätta på latexbandage.... typ gummitape man har på bett.

om du ej vet vad jag menar så kolla på hogsta ridsports hemsida.

Nu blir det så att hästen går med ett rakt med fasta ringar normalt sett och sen med ett tredelat med lösa ringar på tävling. Han tävlar ju inte så ofta, kanske en gång i månaden och då får det lov att fungera med lösa ringar.

Vi hittade ett bett just på Globus så det blir nog det. Tack iaf för att du tog dig tid! :)

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 568
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar