Syntet sadel i Hunter???????????

r_freddy

Trådstartare
Ny utrustning ska inhandlas då det mesta börjar bli
för litet :crazy:

Funderade på det där med engelsk sadel i hunter.

Måste den verkligen vara av läder???
Har en i läder nu men den hänger ju bara o torkar/ dammar
ihop i sadelkammaren.
dessutom passar den inte längre ändå.

Tänkte i så fall i första hand på typ Wintec som verkligen likar en
lädersadel.

Har letat o letat i både regelboken o på nätet men hittar
inget som skulle förhindra att man har en syntetsadel :)
Är det någon här som vet :bow:

Sv: Syntet sadel i Hunter???????????

Vet och vet.. Men man ser flertalet som använder wintec 500 hoppsadeln i hunterklasserna, så det borde ju vara ok? De ser ju ut som vilken lädersadel som helst, har en sån till min quarter. Ett stort plus är ju att det går att byta bomvidden på den:idea:

Du behöver ju inte använda en med klatchig rosa färg:D

Håller me' Lazy..var faktiskt inne på en 500 model me' brun färg i början för jag tyckte att detta me' att men kunde byta koppjärnet i sadeln verkade vettigt.

Kan någon vara så vänlig att sätta in en bild på den wintec sadeln? :bow: Har grova problem med att hitta passande huntersadlar..... Collegiate tycker jag verkar bra men dom finns ju inte i Sverige så jag drar mig.....

Ursäkta OT....

urusel me bilder..googla wintec 500:p ser faktiskt ut som en äkta läder hopp sadel i verkligheten..

Tack för era svar :bow:
Då tror jag att jag kommer försöka köpa en sådan.
Måste bara se att den passar plutten först ;)

Tack för era svar :bow:
Då tror jag att jag kommer försöka köpa en sådan.
Måste bara se att den passar plutten först ;)

Berätta för oss senare när du har ridit i den om du var nöjd..nästa sadel lutar åt en sån fasst en dressyrsadel:eek:

Ledsen att göra er besvikna meni AQHAs regelbok står det att det är svart eller brun sadel i läder som gäller...:( vet iofs inte hur "naturtrogna" dessa Wintec ser ut, kanske kan gå om inte domaren kommer för nära

Malin

Ledsen att göra er besvikna meni AQHAs regelbok står det att det är svart eller brun sadel i läder som gäller...:( vet iofs inte hur "naturtrogna" dessa Wintec ser ut, kanske kan gå om inte domaren kommer för nära

Malin
Den bruna är ser väldigt "äkta" ut, även när man känner på den o står nära:p

Måste bara säga att Wintec sadlarna äger!!! :love:

Hade 3 stycken för ett år sedan men nu är det ju Western som gäller, roping och rening i första hand så dår gör sadlarna ingen nytta i sadelkammaren så dom håller på att försvinna... :cry: Men jag rekomenderar dom skarp!! :D

Lyckat till!
Mvh Malin

vart kan man köpa dessa sadlar? måste man beställa hem?
var så länge sedan jag letade hopp-sadlar.

Jag köpte en Wintec i min hästbutik här hemma (visserligen en allround, men det fanns hoppsadlar också) så det borde finnas i många butiker, men kolla på nätet efter en återförsäljare nära dig.

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 747
Senast: IngaLena
·
Western Skulle vilja ha western stigbyglar som har som de engelska stigbyglarna en anti glid platta typ. Så man får bättre fotfäste.. Någon...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 656
Senast: JessicaM
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 975
Senast: Lavinia
·
Utrustning Smort och donat och fixat med nya sadlarna så snart är det dags för premiärridning hemma. Men vissa 'problem' har uppstått... 1...
Svar
5
· Visningar
992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka