western stigbyglar med antiglid platta???

Sv: western stigbyglar med antiglid platta???

Mått:
Bredd vid botten: 10,5 cm (E-Z Ride 14,5 cm)
Bredd vid mitten: 12,5 cm (E-Z Ride 13,5 cm)
Djup: 9 cm (E-Z Ride 10 cm)
Djup på Flex-Ride med galler: 13 cm (E-Z Ride 16 cm)

Fattar inte bredd botten bredd mitten? Hur bred är de där skon ska va??

Fattade hur de menade nu med måtten. Är inte 10,5cm lite litet där skon ska vara????

10,5cm är väl typ juniorstigbyglar med engelska mått mätt. Du får i foten men har ingenting över vilket kan vara väldigt farligt.

Ja jag tyckte de jag med. Men jag har beställt dem och är de alldeles för små så skickar jag tillbaka dem och tar EZ byglarna istället.

Japp de flexar! Det är stoooor skillnad att rida med dem, man kan inte märka att de flexar när man känner på dem man när man rider i dem så känns det. Speciellt i trav när man rider lätt:laugh: Dessutom har jag dem med korg på, de rekommenderar jag verkligen till en bomlös som inte kan lösa ut stigläderskrampan. Lite säkrare när foten inte kan åka igenom!

De är värda sina pengar 1000ggr om! Jag fick så jäkla ont i knäna när jag rider i något annat än mina westernsadlar men med flexriden så gör det inte ont. Jag sitter fel i andra sadlar så det blir nån konstig vinkel som gör att jag får ont i knäna..

Vad har du för sko stl?? Det är ju bara 10,5cm där foten ska få plats!!!

Har strl 39..

Funkar bra med vanliga skor, hade tajt med plats när jag hade mina kängor men annars är det ingen fara..

Men jag hade inte tagit den modellen om jag hade haft större fötter utan då passar nog EZ-riden bättre. Dock så gillar jag personligen Flexride bättre än EZ!

Vad är skillnaden på dem tycker du?? Har du väldigt smala skor? hundra frågor :)

Om du vill får du gärna mäta bredaste stället på dina ridskor så kan jag jämnföra med mina :D

Flexride flexar hela sitgbygeln och EZ:n har en fjädrande "kudde" där man har foten.

Min skor jag hade då var helt vanliga MH jodphur med stålhätta.

Mina jodhpurs ä 9,5cm breda på den bredaste framdelen.. Skulle hemskt gärna vilja veta om dina är mindre breda o därför får mer plats.. tjatig ja ä, sorry :D

hmm tror kanske ja beställer båda o skickar tebax de som ej passar...

Liknande trådar

Utrustning Vill gärna veta mer om både gamla varianten och Bow Balance. Har sökt lite men undrar om skillnaden verkligen är så stor mellan de två...
Svar
18
· Visningar
2 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka