western stigbyglar med antiglid platta???

Sv: western stigbyglar med antiglid platta???

Är det sånna med svikt i??

Hur känns de att rida i till skillnad mot vanliga??

Japp de flexar! Det är stoooor skillnad att rida med dem, man kan inte märka att de flexar när man känner på dem man när man rider i dem så känns det. Speciellt i trav när man rider lätt:laugh: Dessutom har jag dem med korg på, de rekommenderar jag verkligen till en bomlös som inte kan lösa ut stigläderskrampan. Lite säkrare när foten inte kan åka igenom!

De är värda sina pengar 1000ggr om! Jag fick så jäkla ont i knäna när jag rider i något annat än mina westernsadlar men med flexriden så gör det inte ont. Jag sitter fel i andra sadlar så det blir nån konstig vinkel som gör att jag får ont i knäna..

Flexride bygeln ser väldigt klumpig ut, men det kanske den inte är?

Hjälp! Jag läste nyss att flexiriden är 13cm lång fotplatta!!!

Man kanske kan ta bort korgen om man vill, själv asså..

De finns både med och utan korg..

Men hade jag varit som du hade jag tagit med korg. Väldigt mkt säkrare!

De är nätta och inte alls lika klumpiga som EZ-ride:n som är den andra flexstigbyglen.

Ja jag tror jag ska satsa på en sådan som du har faktiskt. Jag är ju reumatiker så då är nog dessa väldigt bra.

Står dock att den bara finns i svart :( Köpte du dina på distanritt?

De finns bara i svart.. EZ-ride finns i brunt däremot, tror det var dem cowgirl73 menade :)

Cowgirl73: dina svar försvinner eftersom de innehåller länk till webbutik. Detta är inte tillåtet enligt forumreglerna.

/ricca, moderator på western

Jag har mätt mina stigbyglar. 16cm yttermått, 13cm innermått. Jag förstår om du tycker att dina är stora...

Sen funderade jag på om de stigbyglar du har är av b-kvalité med hal och plastig yta. Kanske är det därför du halkar?

Nejdå de är av bra kvalitet. Speciellt på min Circle Y sadel. Förmodligen är det att jag spänner mig o drar då upp benen lite..

Men jag ska nog satsa på flexride byglarna, säkra oxå :)

Cowgirl73: dina svar försvinner eftersom de innehåller länk till webbutik. Detta är inte tillåtet enligt forumreglerna.

Jaha, det visste jag inte....är det bara här på western eller är det något nytt ?
jag har lagt in massor med länkar till butiker och de har legat kvar...såvitt jag vet ;)
Men kanske inte här på western......

Hur gör man då, ifall någon frågar om en länk till butik där det finns det som de söker ???

kl*

Det gäller på hela Bukefalos och tillhör forumreglerna som du godkänner när du registrerar dig. Dina andra länkar har troligtvis blivit borttagna.
Om man vill dela med sig av länkar får man göra det via PM.

Tycker oxå de är lite konstigt. Man försöker ju bara hjälpa varandra..

Det är bra att veta, har nog inte läst på så noga kanske....:crazy:

Men jag är itne helt säker på att alla trådar med länkar i har blivit borttagna, är nog olika från forum till forum.....alla moderatorer är inte lika alerta :)

Eller försvinner de automtiskt menar du ?

Tycker oxå de är lite konstigt. Man försöker ju bara hjälpa varandra..

Tja, är det nu så då får man ju försöka ta hänsyn till det.

Men jag har inte upplevt det innan faktiskt.
Utan både postat och sett många många trådar med länkar i till diverse butiker.

Det är ju bra att moderatorena har koll iallafall :)

kl*
Det är bra att veta, har nog inte läst på så noga kanske....:crazy:
Men jag är itne helt säker på att alla trådar med länkar i har blivit borttagna, är nog olika från forum till forum.....alla moderatorer är inte lika alerta :)
Eller försvinner de automtiskt menar du ?
Vi moderatorer tar bort dem själva. I och med att vi inte är inloggade 24/7 kan det hända att länkar finns kvar ett tag innan moderatorn ser dem. Det är även medlemmarnas skyldighet att rapportera inlägg som strider mot forumreglerna. Länkar till webbutiker och liknande är inte tillåtna på något av Bukefalos forum.

Ahhhhh hur ska man veta vilken som är bäst utav EZ ride o Flexride!? De måtten som de skriver fattar jag nada av btw. Enda jag förstår är att EZ ride är 16cm djup med korg och Flexriden är 13cm djup med korg.
Fattar inte riktigt hur breda de är dock...?? Bredd vid botten o mitten??

Såhär står det
Mått:
Bredd vid botten: 10,5 cm (EZ Ride 14,5 cm)
Bredd vid mitten: 12,5 cm (EZ Ride 13,5 cm)
Djup: 9 cm (EZ Ride 10 cm)
Djup på Flex-Ride med galler: 13 cm (EZ Ride 16 cm)

Vilken skulle ni valt o varför??

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vill gärna veta mer om både gamla varianten och Bow Balance. Har sökt lite men undrar om skillnaden verkligen är så stor mellan de två...
Svar
18
· Visningar
2 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka