Synsk person avgör om hästen lider eller inte?

Sv: Synsk person avgör om hästen lider eller inte?

Nej den frågan och framförallt det svaret skulle inte varit med i någon tidning. Det korrekta svaret hade väl varit kontakta veterinär igen om hältan inte blir bättre. Jag hoppas verkligen den stackars halta hästen redan fått träffa en veterinär.

Jag mailade Lands redaktion och gav min åsikt om detta omdömeslösa svar, skrev under med mycket besviken läsare. Det är nog bra om det är fler som skulle vilja maila dom om detta så det inte fortsätter.

lite ot men varfor skrev du inte under med ditt namn? och star upp for dina tankar? lite fegt tycker jag...

dock haller jag fullkomligt med ang. subject av trad. skulle INTE ha varit i tidningen som jag inte har last, jag far den plus "lantbruksdelen", och anvander stora tidningen mestadels som tandmedel i spisen... visst kan man hitta saker i dar men som manga har sagt, det hor inte hemma i bladet. och OM jag skulle skriva till redaktoren skulle jag skriva under med mitt namn, har ju inget att dolja....

lite ot men varfor skrev du inte under med ditt namn? och star upp for dina tankar? lite fegt tycker jag...

dock haller jag fullkomligt med ang. subject av trad. skulle INTE ha varit i tidningen som jag inte har last, jag far den plus "lantbruksdelen", och anvander stora tidningen mestadels som tandmedel i spisen... visst kan man hitta saker i dar men som manga har sagt, det hor inte hemma i bladet. och OM jag skulle skriva till redaktoren skulle jag skriva under med mitt namn, har ju inget att dolja....

Men snälla du hugg gärna mot strupen med en gång. Jag skrev under med mitt namn i mailet också Däremot klistrade jag inte in en kopia av mailet här. Jag har inte det minsta att dölja och är inte ett dugg fegare än vad du är och står faktiskt för det jag skrev. Däremot är du alldeles för snabb att dra felaktiga slutsatser. Fråga först i stället för att komma med massa anklagelser för det är korkat. Tro inte att du alltid har rätt och kan döma andra personer baserat på ett enda inlägg

Senast ändrad:

Men snälla du hugg gärna mot strupen med en gång. Jag skrev under med mitt namn i mailet också Däremot klistrade jag inte in en kopia av mailet här. Jag har inte det minsta att dölja och är inte ett dugg fegare än vad du är och står faktiskt för det jag skrev. Däremot är du alldeles för snabb att dra felaktiga slutsatser. Fråga först i stället för att komma med massa anklagelser för det är korkat. Tro inte att du alltid har rätt och kan döma andra personer baserat på ett enda inlägg

quote: jag skrev under med en mkt besviken lasare" eller ord till den effekten..
min feghet har inget med dig att gora. jag sag ingenstans att du hade skrivit under med ditt namn, sa darfor skrev jag som jag laste det, ovan quote endast..
och jag star ocksa for vad jag skriver, och jag har alltid ratt, har du inte lart dig det, det kommer med alder om inget annat.. och varfor skall jag fraga dig ngt over huvud taget, do not tease the bear that is sleeping..
och nu tillbaka till vanliga nyheterna...

och skall man hugga gar man direkt for den veka pointen, i detta fallet strupen.. varfor sticka i foten nar strupen ar frilagd?? da odslar man bara tid och krafter.

Senast ändrad:

, och jag har alltid ratt, har du inte lart dig det,

Visst fine tro du det, det blir nog bra.

Men jag tycker det är korkat att tro att man alltid har rätt, tyder på en viss mental instabilitet och bristande uppfostran.

Senast ändrad:

Jag får Land och Land lantbruk, har dock inte läst denna vecka ännu. Men själva Land är mer som en veckotidning med kändisreportage, recept, stickmönster, mat, trädgård, antikt och husdjur mm tycker jag. Och vad gäller husdjur så är det faktiskt inte första gången jag tycker de är fel ute. Har varit några reportage om katt tex som jag reagerade på. Med husdjur avses oftast katt, hund och andra sällskapsdjur och då även häst.

Samma tidning har sagt i en spalt att kattungar kan tas ifrån mamman vid 8 veckors ålder. :eek: :(
Jag mailade dem om det och beskrev att de t.o.m. rekommenderade något olagligt och skickade relevanta länkar. Fick inget svar så den där tidningen är inte något jag skulle ta med tång i - speciellt inte efter det här nu också - snacka om okunniga idioter. De orsakar lidande för djur genom sitt agerande så jag tycker gott man bör bojkotta den.

Jag hoppas verkligen att ingen tar det där på riktigt allvar utan alltid konsulterar minst en veterinär. Blir lite rädd faktiskt!

Det där kan ju vara riktigt farligt om någon som kanske verkligen inte vill se att ens häst kanske är allvarligt sjuk och tom måste tas bort! För då kanske de litar helt på denne synska människas omdöme vilket ju inte alls är så bra för den stackars hästan som kanske har jätte-ont!! :confused:

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi... 64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
53 338
Senast: bollen__
·
Hästvård Min häst var sjuk(diarré), jag ringde vet, de tyckte jag skulle komma in för utredning(gastro). Väl på plats hos vet (efter drygt 15... 2
Svar
36
· Visningar
3 702
Senast: Lotus
·
Ekonomi & Juridik Använder ett anonymt nick för att ingen inblandad ska bli identifierad. Så vet ni vem jag är så ta det på PM eller så. Sålde för ett... 2
Svar
30
· Visningar
5 096
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte... 2
Svar
22
· Visningar
3 654
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter