hanny

Trådstartare
Hej!

Jag har börjat fundera hur min häst ser egentligen. Idag gick han rakt in i en tråd vid grinden. Han vet om att det sitter en tråd på insidan som är framför grinden för att man ska kunna öppna grinden utan att hästarna går ut. Bör en häst kunna se den? ( tråd av ståltråd). Har fått lite olika situationer som gör att jag tvivlar på hur han ser och detta var det senaste av händelserna.. Hästen är 25 år gammal, kan det vara åldern?

Ståltråd kan vara svårt för vem som helst att se. Jag har jälv stått å fammlat i luften efter sån där spiraltråds grind, trodde den var närmare än vad det var. Dom har nu satt upp saker så att hästarna/vi ska se var tråden är.

kan vara en ide att knyta i band/bitar av plastpåse på ståltråden, så blir det lättare för hästarna att se. Just ståltråden är svår även för hästar med bra syn

Jag är nyfiken på vad för andra situationer du har varit med om med hästen som får dig att tro att den ser dåligt.

Och som de andra skrivit så är det svårt för hästar även med fullgod syn att se en liten ståltråd.

Jag är nyfiken på vad för andra situationer du har varit med om med hästen som får dig att tro att den ser dåligt.

Och som de andra skrivit så är det svårt för hästar även med fullgod syn att se en liten ståltråd.

Han har skyggat ute för småsaker när det är skymning och kommer man från höger sida så kan han hoppa till rätt ordentligt. Nu pratar jag alltid med honom när jag kommer från det hållet så han kan höra mig också.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 258
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 556
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka