L
Loki
Dom sista dagarna jag ridet Loki har han varit ovillig att gå in i tölt.
Idag longerade jag honom och han var oren på höger bak.
Inte mycket men jag såg det.
Han drog hoven lite i marken, varken varm eller svullen.
Jag ringer veterinären imorgon, då jag grundligt gått igenom honom från topp till tå, inga sår, inga synliga skador, inget i hovar, inga svullnader, inga bulor eller något annat. Jag masserade han lätt på bakdelen och han var tacksam.
Han tryckte sig emot mig och njöt.
När jag masserade hans vänstra sida på baken så "klickade" det till några gånger uppe i höften/vid korset...
Några gånger har han reagerat väldigt starkt när man närmare sig hans högra bakben MEN han är extremt bakrädd också.
Hur visar sig spatt?
Jag skall ringa min veterinär imorgon alternativt att jag tar han till röntgen direkt på ATG kliniken i Malmö.
Ville väl mest skriva av mig!
Åsa och Loki
Idag longerade jag honom och han var oren på höger bak.
Inte mycket men jag såg det.
Han drog hoven lite i marken, varken varm eller svullen.
Jag ringer veterinären imorgon, då jag grundligt gått igenom honom från topp till tå, inga sår, inga synliga skador, inget i hovar, inga svullnader, inga bulor eller något annat. Jag masserade han lätt på bakdelen och han var tacksam.
Han tryckte sig emot mig och njöt.
När jag masserade hans vänstra sida på baken så "klickade" det till några gånger uppe i höften/vid korset...
Några gånger har han reagerat väldigt starkt när man närmare sig hans högra bakben MEN han är extremt bakrädd också.
Hur visar sig spatt?
Jag skall ringa min veterinär imorgon alternativt att jag tar han till röntgen direkt på ATG kliniken i Malmö.
Ville väl mest skriva av mig!
Åsa och Loki