SY-tråden, (maskin?)broderier

Ja, verkligen pillrigt...
Men nu har jag lärt mig hur sidsömmar på jeans (etc.) sys :D Hade jag nog aldrig gissat...

Så du fattade det där? Vik en gång, vik två gånger, klipp en gång, stryk, vik igen, sy dubbel topstitch. Jag fattade sömmen jag kunde se, på slutet. That's it. :laugh:

Om du är så jäkla smart så kan väl du förklara... få se nu, är det "franska sömmar" som också är rena grekiskan? Funkar ungefär likadant (eller kanske snarare låter likadant för mig :angel:), man viker hit, syr dit, viker igen, syr lite till, på nåt sätt hamnar nån söm inuti en annan söm, och så sitter man där med en ytte-pytte-fnytte-liten söm som på nåt sätt är en gordisk knut, ingen början inget slut allt väldigt prydligt försvunnet in i sig själv? What!? :confused:

Du, låt inte mig prata dig ur ett mönster någonsin! Jag bara tittade på den där och tänkte "ååååååååh, vad snygg - synd jag inte kan ha den!", vilket är ungefär vad jag tänker om alla snygga kläder. :o
Nejdå, men det är så mycket jag vill göra när jag börjar titta runt.. Får begränsa mig lite, annars blir det inget gjort istället...:o

Hmm... Om man börjar med en ännu större cirkel? Det enda är ju att "kragen" också blir större.

Nejdå, men det är så mycket jag vill göra när jag börjar titta runt.. Får begränsa mig lite, annars blir det inget gjort istället...:o

Hmm... Om man börjar med en ännu större cirkel? Det enda är ju att "kragen" också blir större.

Jag vet inte om det gör nåt att kragen blir större? Men annars kanske man kan göra det där magiska tricket från GBSB, när man flyttar mitten på cirkeln?

Äsch då, jag är jättebra på att googla - det om något är väl personlig utveckling??

Mobbing! :mad:

Och nej, det är det inte alls det. Om du är bra på det är det ingen utmaning!
Själv är jag enormt bra på just personlig utveckling - jag är så upplyst att jag suger på allt, det du! Det kan du inte klå! :grin:

Så du fattade det där? Vik en gång, vik två gånger, klipp en gång, stryk, vik igen, sy dubbel topstitch. Jag fattade sömmen jag kunde se, på slutet. That's it. :laugh:

Om du är så jäkla smart så kan väl du förklara... få se nu, är det "franska sömmar" som också är rena grekiskan? Funkar ungefär likadant (eller kanske snarare låter likadant för mig :angel:), man viker hit, syr dit, viker igen, syr lite till, på nåt sätt hamnar nån söm inuti en annan söm, och så sitter man där med en ytte-pytte-fnytte-liten söm som på nåt sätt är en gordisk knut, ingen början inget slut allt väldigt prydligt försvunnet in i sig själv? What!? :confused:
Jag kan förklara det när vi kör guidad tur bland tygerna ;)

Jag kan förklara det när vi kör guidad tur bland tygerna ;)

Ja! :bump::banana::bump:
Har du börjat åka till Malmö än, förresten? Då kan du väl skriva i vårtecken tråden om du ser någon skillnad mellan nordost och sydväst på resan? :D

Nu måste jag tänka flera varv för att förstå... Kanske ska googla? :idea:

:rage::arghh:
Du är dryg. Jag ska skvallra för @Snurrfian så hon går efter dig ännu hårdare än vanligt i nästa lek. :cool:
(Hon syr, så hon är en utvecklad, högstående person som vi andra praktexemplar i den här tråden. :grin:)

@Monstermom I traj väry hard to explajn...
I pajnt bilder får jåo:

142602421421496600_resized.png

Jeanssöm, röda linjen är första sömmen.
142602421491722600_resized.png

Såhär fattade jag det som att man gjorde i alla fall :)

Åsså fransk:
142602418788690800_resized.png

Eru me?

Japp började igår :) skulle det passa på måndag? Typ vid fem? Slutar vid halv fem men vet inte hur lång tid det tar att ta mig till stoff och stil :) (har inte kollat upp vart det ligger än :o)

Ja det borde funka för mig!
(Om inte bilen med den återkommande motorlarmslampan bestämmer sig för att ge upp - jag fick den ju lagad förra veckan! :banghead:)
Stoff & Stil ligger på Svågertorp, vid IKEA. Så, sydostliga utkanterna av Malmö, ute vid motorvägen... Hur långt det är för dig vet jag dock inte. :p

Ooooh, spännande! :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka