Sy om till halterneck? Hur?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag köpte nyligen en klänning;
12116-large.jpg

Storleken var perfekt och den var fin i tyget och sådär, men ärmarna passade inte på mig alls (modellen på ärmarna alltså). Och så var den lite för hög över brösten, hade velat ha något mer urringat.

Företaget svarar inte på mail och har inget telefonnummer så vet inte om jag vågar skicka tillbaka den och byta modell. Jag ska använda den i börjar av juni så vill inte riskera att hamna utan.

Jag har ingen symaskin och är lite osäker på vad för stygn man ska använda när man syr för hand i sånt här?

Material: "stretchig bomull med 2% elastane"
Den känns lite stretchig men inte för mycket.

Tror ni den går att sy om till halterneck?
Hade även velat göra lite mer urringning och korta upp den lite, och det borde ju iallafall inte vara så svårt.
Har annonserat och hojtat på facebook efter någon som kan sy men utan lycka, så tänkte att jag kan nog säkert göra det själv. Jag har sygrejer.
 
Sv: Sy om till halterneck? Hur?

Jag rekommenderar att du lämnar den till en skräddare. Priserna kan variera men det behöver inte bli våldsamt dyrt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 462
Senast: jemeni
·
Äldre Ni som har läst mina tidigare trådar vet att jag har en lång historik av självskadande, vilket medför repiga och ärriga underarmar. Det...
Svar
15
· Visningar
2 690
Senast: hitorine
·
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 246
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp