Sy egna Westernträns

Pearlow

Trådstartare
Jag vet att det är flera här på buke som syr sina egna westernträns och jag måste bara säga att dom är urfiina efter jag har kikat på en gammal bildtråd :love: men nu vart ja ju riktigt sugen på att försöka sy ett eget träns till travarn min :d

Och nu experterna, nu får ni allt hjälpa mig ! :rofl:

Vad ska man ha för längd på lädret och hur brett ? och vars kan man köpa läder ?

bomba mig med MASSOR AV TIPS ! :idea: sen är det säkert fler som gärna skulle bli glada som också är sugen på att sy eget ;)

och gärna tips om vars man kan köpa grejjs så man kan smycka ut sina egna träns på snygga sätt ^^

Tacksam för MÅNGA roliga och smarta tips :idea:

Senast ändrad:
Sv: Sy egna Westernträns

Tjäderläder har allt du behöver för att sy eget träns. Kolla in deras hemsida. Vill du slippa skära till remmar själv har de sk hundkoppelläder som har bra tjocklek och bredd som passar träns.
Lycka till. Det är kul att sy i läder.

Tack :) ska nog försöka mig på å köpa nå hundkoppel och lite tråd å spännen från tjäder läder :D haha :b nån som vet vilka längder m.m ?

Troligen är du redan ägare till ett vanligt träns som passar: ta fram ett måttband o mät på det så har du ju längderna på alla remmar. Sen låter du fantasin flöda o gör ett eget!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 492
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 654
Senast: moster_punk
·
B
  • Låst
Hästmänniskan hej jag är lite sugen att sy lite saker till min häst. undrar då om det är någon som har bra ideer eller tips... skulle vilja veta...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: mysko
·
Utrustning Jag är sugen på att sy ett eget träns. Har tänkt använda mig av läder remmar, men jag klurar på en sak hur ska jag kunna göra hål i...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: diny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix