swith pour on farligt?

L

lundborg

blir lite fundersam när det står att inte hästen ska vistas i sjöar då fiskarna kan dö när de är behandlade :confused:

då undrar man ju hur farligt är det att klappa en behandlad häst?
eller om hästen kliar sig med munnen på det behandlade området?

klappar ni era pållar när de har behandlats?

Sv: swith pour on farligt?

:rofl: står det verkligen så?! det har jag missat totalt.. *asgarv*

men skämt å sido, jo, det är ganska giftigt, skall inte överdoseras och kan ge allergiska reaktioner hos häst och människa... men du lär knappast dö av det ;) om du nu inte är en sill då.. tydligen.. *fnitter* Har själv en häst som är allergisk mot det, men majoriteten av hästarna har inga problem med det alls.

..badar heller aldrig med mina pållar.. men det är för att det inte finns en vettigare badplats för häst i närheten

men jag tänker såhär.

om en unge tex klappar en behandlad häst, och sen stoppar fingrarna i munnen?

det kan väl aldrig vara nyttigt :confused:

det borde stå någonting om sånt tycker jag

nej, det tror jag inte är någon fara alls... "våra" ponnyridningsponnier behandlades med det och det var inga barn som fick några giftchocker :) Tror absolut inte du behöver oroa dig

har också tänkt på det där med Switch, det känns ju helt livsfarligt att hälla på hästen någonting som uppenbarligen är jättegiftigt. Undrar om hästarna kan bli sjuka när de kliar varandra.

när jag behandlade mina hundar mot skabb så stod det att man inte skulle klappa hunden på en halvtimme tror jag det var.

Något sånt borde det stå på alla starka medel man använder till djur

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 134
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Hästvård Vi har vi ett par tillfällen haft problem med hovskabb på vår ena ardenner. Vi har prövat det mesta i preparatväg och endast träffat på...
Svar
17
· Visningar
2 594
Senast: Pudlan
·
Hästhantering Köpte en 1-åring förra året så hon är alltså 2 år nu, efter ca en månad hos mig började hon attackera folk som går in i hagen, alltså...
2
Svar
35
· Visningar
4 723
Senast: Fliixey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar