katarina_dacke

Trådstartare
Har 2 st hästar, 1 har jag redan behandlat med Switch, den andra ska jag behandla, gjorde som det stod på förpackningen, lade en sträng från mankammen och mot rumpan, behandlade dock inte sadelläget, Men varför får man inte göra det? Är de känsligare just där eller är det helt enkelt så bara för att sadeln ligger där?
Den andra hästen som inte är behandlad än rids inte alls, går bara som sällskap till min andra häst, kan jag behandla även sadelstaden? Hur hade ni gjort?
Eller ska jag behandla henne som jag behandlat min ridbara häst?

Sv: Switch

Har 2 st hästar, 1 har jag redan behandlat med Switch, den andra ska jag behandla, gjorde som det stod på förpackningen, lade en sträng från mankammen och mot rumpan, behandlade dock inte sadelläget, Men varför får man inte göra det? Är de känsligare just där eller är det helt enkelt så bara för att sadeln ligger där?
Den andra hästen som inte är behandlad än rids inte alls, går bara som sällskap till min andra häst, kan jag behandla även sadelstaden? Hur hade ni gjort?
Eller ska jag behandla henne som jag behandlat min ridbara häst?

Den häst som inte rids hade jag tagit över hela hästen:)

jag trodde inte man skulle ta vid sadelläget för att medlet var så starkt och var inte bra för schabraken eller liknande? Jag har en körponny med jag lägger över hela ryggen och det funkar bra (har ju svanskappa och hela kittet)

Att man inte ska lägga det vid sadeln är pga friktionen som uppstår när man rider med sadel (det blir alltid lite friktion även om sadeln passar och ligger still) så kan det blistra ryggen.
Så det är därför man inte häller där, behandla den häst som inte rids längst med hela ryggen :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
392
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 522
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 848
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka