Swisslife Zürich 2007

Q

Qwerty hopp

Här fixar jag en lite swisstråd, härnere i min ensamhet. Och jag hoppas definitivt att någon joinar mig, annars får jag sitta och skvallra för mig själv;) Tänkte bara säga att den suveräna hästen Royal Charmer vann inledande klassen med Markus Fuchs i sadeln (nää jag är inte partisk...) och att svenska Tsara som reds av Emelie von Essen i Breeders som sexåring 2003 (tror jag det var - och hon vann dessutom) numera rids av schweizaren Melanie Mändli. Tsara blev dock utesluten i ovan nämnda klass... Hoppas det går bättre i resten av meetinget.

Sv: Swisslife Zürich 2007

nänä...verkar som om jag får sitta här helt själv ändå...suck. ingen annan hoppare här eller? nä. ingen som vill gå med mig på ryttarfesten imorgon då? Nähä:cry: jahapp. vad säger man, hm... Roffe och Christina är ju på tävling tillsammans igen, romantiskt:p

jaja här är jag fortfarande ensam suck...men men! Nu ska jag iallafall iväg och titta på tävlingarna, så jag återkommer med info och skvaller!

Jag ska dit på Söndag och titta. (Jag hänger gärna med på Ryttarfesten!)

Senast ändrad av en moderator:

Weei två mer! ryttarfesten var super, men jag är på väg till flyget nu, så skvallret får vänta till imorgon!

Okej, lite snabbt info här från gårdagen, på väg till flyget-igen!Markus vann den stora avslutningsklassen med Nirmette och vann därmed 450000 svenska kronor. Shutterfly hade två ner i grunden, och Thomas Frühmann utgick med The Sixth Sense. Roffe med Ninja la Sila blev 9a om jag nu minns rätt. Återkommer än en gång!

Nu lite mera från ryttarfesten;)

Jos Lansink hängde med Miss Finland 2006 hela kvällen. Han såg mycket nöjd ut och det dansades vilt på dansgolvet.

Sen såg det ut som omMarco Kutscher också sökte sig sällskap för kvällen. Ibland såg han bara ensam ut, men för det mesta både ensam och flirtig:D

Roffe och Christina var lite oense om någonting, som undertecknad inte riktigt kunde uppfatta. Men sen var allt bra igen.

Mer skvaller finnes, men det sitter långt inne. Ridi: Kom du dit någon av dagarna?

Jag var där på Söndagen. Vilken skillnad på stämningen om man jämför med London Olympia eller Göteborg. Schweizarna är väldigt sansade och reserverade, föredrar definitivt Göteborg. Och shoppingen var ju urdålig, 2 eller 3 vanliga hästaffärer, ett par sadeltillverkare och sen några hotell som var där. Jag var ju redo för en riktig shopping runda men så blev det inte.

Såg Michaels-Beerbaum och Gullriksen på flygplatsen och de var på väg till Oslo tillsammans. Undras vad hon ska där och göra?

Kolla på hästar kanske? :smirk:
Gulliksen är som nog alla vet hästhandlare. Hon kanske är sugen på L´espoir? :D

Haha jo, Lansink var iallafall grymt rolig. Sedan tycker jag också (förlåt Sorbe:o ) att Robert Whitaker alltid ser så komisk ut där han sitter med sina vita ridbyxor i baren, omgärdad av blondiner och andra snyggingar. Jag menar, själv är han ju inte så ehhh....hotspot liksom...och han drar ju nytta av de vita byxornas attraktionskraft om man säger så:D:p

Marcus Ehning var nog eh, rätt påverkad, för han krockade med allt och alla, inklusive mig. Men han bara log, ursäktade sig och krockade med nästa.

Thomas Ryan som några i Sverige känner till från hans tre år hos John Whitaker, dansade vackert med två brunetter, trots att han påstod att hans vänstra knä var kaputt...:p

Ridi: jag har aldrig varit i Olympia, men Göteborg är ju grymt. Men det var ändå fart på schweizarna under Ride n Driven:D
och mässan såg jag aldrig, hann inte så mycket.

Robert har väl fått lite tips av hans käre far å farbror om vad man ska ha på sig på ryttarfest?:rofl: :rofl: :rofl:

Ja precis :D gissar att de har lite erfarenhet av det haha

haha vilken underbar tråd :love: kan mycket väl se ehning stappla omkring i baren och entschuldigung:a sig :D :p

mer skvaller!!:bow:

Thomas Ryan som några i Sverige känner till från hans tre år hos John Whitaker, dansade vackert med två brunetter, trots att han påstod att hans vänstra knä var kaputt...:p
QUOTE]

gaaah pinsamt! ingen som upptäckt vilket fel jag skrivit ovan!? Såg det först nu, tre månader senare typ:D :p måste varit på grund av Robert Whitakers vita byxor, för självklart var det inte John Whitaker som Thomas har varit hos (hur lätt är det isf för häst-Sverige att känna till Thomas!?) utan det är ju förstås JOHN HICKEY!!:o :o :o

förlåt!:p

Haha. Jag tänkte vääääl! Men ville inte kommentera eftersom jag inte visste om han var hos JW eller inte! ;)

hihi fattar inte att jag gjorde den missen...kommentera nästa gång:D

haha förresten, ska vi snacka Whitakers så sitter det ju fint med min berättelse om när en viss John-dotter drack sig stupfull en kväll nu när vi var i USA, följde med en okänd kille hem, vaknade på morgonen utan minne från gårdagen och utan en aning om var hon befann sig... :eek: Killen var inte hemma heller.:crazy:
En annan kväll hade jag och en annan groom lyckats bli bjudna till prinsen av *****s efterfest, men då var denna JW-dotter än en gång så full så vi måste hjälpa henne hem. (min kompis delade hus med henne och kände då lite ansvar över att hon kom hem säkert) Därmed ingen efterfest med snygga polospelare och en rik prins (dock orehört ful, men ändå)!....:mad:

Ligger det något mer än ridning i generna månntro?:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka