Sweet feed

L

lilleprins

Är det någon som har testat eller hört talas om ett foder som kallas Sweet feed? Ska tydligen vara bra för snabb muskeluppbyggnad och till tunna hästar...?

Sv: Sweet feed

Jag har provat detta för länge sen, det innehåller majs. Är lite tveksam till att ge det under en längre period, men att göda upp en tunnhäst var det jag gjorde, vilket fungerade bra.

Okej, gav det någon effekt då? saken är den att jag har köpt ett sto som precis blivit friskförklarad och igångsatt efter hovledsinflammation, och hon är minst sagt tunn och muskelfattig. Fick nys om att detta foder kunde hjälpa till att få igång muskeluppbyggnaden, och tanken är att hon ska vara såld igen till sommaren, så det handlar om månader som hon ska komma i form på. Vart köpte du detta? Vet du vad det är för tillverkare??

Jag har både hört talas om det och använt det. Ett jättebra foder tycker jag, har använt det både till tävlingshästar, unghäst samt för att fodra upp en tunn häst. :)
Tyvärr är det svårt att få tag i, tror det är vanligast i westernkretsar...

kul att höra att det fungerat... Har du en aning om tillverkare? Fick faktiskt nys om det genom westernfolk, men de måste ju få tag på det någonstans:)jag har sökt efter mer information men kommer mestadels till sidor utomlands...

Jag förstår inte riktigt - menar du att fodermärket heter sweet feed? Eller menar du den sortens pellets som har en smula betfor i sig? Den benämns sweet feed i USA (i alla fall där jag bor).

Här ges det till hästar som inte behöver jättestora mängder protein men är lite för kräsna för att äta "vanligt" pelleterat foder. Det smakar faktiskt lite sött! Jag har provat... :o

Alltså, vad är det jag säger?! Det är inte betfor i det, det är melass.

Senast ändrad:

Sweet feed är i engelsktalande länder en beteckning för en typ av foder som består av spannmål och melass. HH

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka