- Svar: 24
- Visningar: 3 105
Direkt efter helgerna skapar SWB en visselblåsarfunktion för den som vill anmäla brott mot hästvälfärden. Även anonyma anmälningar hanteras.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har väldigt sällan tittat på gångartshästarnas ridprov men mina hopphästar gör verkligen bara ett ridborgarmärke. Såklart är det svårt, särskilt för de som inte visar häst så ofta, att hålla lagom träningsmängd men de ska inte behöva vara så framme i sin utbildning för att klara det.Jag tror att det är en av nycklarna att inte ha dessa ridkrav på treårstestet.
Jag vet att det inom SWB (förut i allafall) pratats om att ridprovet ska betygsättas på ett annat vis mer än det är nu- då blir det ju ÄNNU värre.
Jag har väldigt sällan tittat på gångartshästarnas ridprov men mina hopphästar gör verkligen bara ett ridborgarmärke. Såklart är det svårt, särskilt för de som inte visar häst så ofta, att hålla lagom träningsmängd men de ska inte behöva vara så framme i sin utbildning för att klara det.
Håller med om problematiken med att betygsätta, eller sätta gångartsbetygen uppsuttet för det är väl det man pratat om? Jag har treåringar som fått betyg på sitt ridprov men då inte på gångarter utan på typ allmänt intryck. Minns dock inte vilket år.
Fast kraven är desamma på hopp- och dressyrhästarna. Att formen på de senare skulle vara annorlunda har ngn annan anledningJa det var betyg som var mer än välgodkänt/godkänt/icke godkänt/integjort och som ska räknas IN i slutbetyget vilket det nu inte läggs någn värdering i.
Mina hopphästar har också precis kunnat göra nåt varv i varje gångart åt båda håll. Inte springa sådär fint som gångartshästarna gör som är ridna som mina är vid sent 4-5 års ålder
Ja men hoppfolket tar inte sina 3-åringar lika hårt i ridningen som dressyrfolket är iallafall in erfarenhet.Fast kraven är desamma på hopp- och dressyrhästarna. Att formen på de senare skulle vara annorlunda har ngn annan anledning
Håller helt med. Ville bara påpeka att det inte beror på officiella krav utan något annatJa men hoppfolket tar inte sina 3-åringar lika hårt i ridningen som dressyrfolket är iallafall in erfarenhet.