SWB inrättar visselblåsarfunktion

Jag tror att det är en av nycklarna att inte ha dessa ridkrav på treårstestet.
Jag vet att det inom SWB (förut i allafall) pratats om att ridprovet ska betygsättas på ett annat vis mer än det är nu- då blir det ju ÄNNU värre.
Jag har väldigt sällan tittat på gångartshästarnas ridprov men mina hopphästar gör verkligen bara ett ridborgarmärke. Såklart är det svårt, särskilt för de som inte visar häst så ofta, att hålla lagom träningsmängd men de ska inte behöva vara så framme i sin utbildning för att klara det.

Håller med om problematiken med att betygsätta, eller sätta gångartsbetygen uppsuttet för det är väl det man pratat om? Jag har treåringar som fått betyg på sitt ridprov men då inte på gångarter utan på typ allmänt intryck. Minns dock inte vilket år.

Jag har väldigt sällan tittat på gångartshästarnas ridprov men mina hopphästar gör verkligen bara ett ridborgarmärke. Såklart är det svårt, särskilt för de som inte visar häst så ofta, att hålla lagom träningsmängd men de ska inte behöva vara så framme i sin utbildning för att klara det.

Håller med om problematiken med att betygsätta, eller sätta gångartsbetygen uppsuttet för det är väl det man pratat om? Jag har treåringar som fått betyg på sitt ridprov men då inte på gångarter utan på typ allmänt intryck. Minns dock inte vilket år.

Ja det var betyg som var mer än välgodkänt/godkänt/icke godkänt/integjort och som ska räknas IN i slutbetyget vilket det nu inte läggs någn värdering i.

Mina hopphästar har också precis kunnat göra nåt varv i varje gångart åt båda håll. Inte springa sådär fint som gångartshästarna gör som är ridna som mina är vid sent 4-5 års ålder

Ja det var betyg som var mer än välgodkänt/godkänt/icke godkänt/integjort och som ska räknas IN i slutbetyget vilket det nu inte läggs någn värdering i.

Mina hopphästar har också precis kunnat göra nåt varv i varje gångart åt båda håll. Inte springa sådär fint som gångartshästarna gör som är ridna som mina är vid sent 4-5 års ålder
Fast kraven är desamma på hopp- och dressyrhästarna. Att formen på de senare skulle vara annorlunda har ngn annan anledning

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Många anmälningar är orsaken till att SWB valt att utöka 3-årschampionatet med en dag.
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 8-10 november är det dags för Riksidrottsforum, där flera av de krav som drivits av Svenska Ridsportförbundet nu läggs fram som...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports webbchef Lina Nydahl hyllar SWB som beslutat om regeländringar för att förbättra hästvälfärden. Men även tongivande tränare...
Svar
0
· Visningar
172
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka