svullnader på käken

D

diggiloo

idag hade hästen plötsligt svullnader på käken som inte fanns där igår, på samma ställe på båda sidor. handflat-stora, väldigt framträdande, inte varma eller ömma. har aldrig sett ngt liknande, ngn idé om vad det kan vara?
min kompis gissade på allergisk reaktion eller överkänslighet, men har inte ändrat ngt med fodret på månader förutom att hon började få betfor för ca en vecka sedan samt att vissa mål varit ensilage ist för hö senaste 2 veckorna. båda har hon fått tidigare utan några som helst reaktioner, men kanske kan vara det ändå? botulism??? mkt tacksam för svar, man blir ju ruskigt orolig :confused:
ha det gott // diggi

Sv: svullnader på käken

jiji.jpg

en skiss på var det sitter

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30