Svullnad efter artroskopi??

A

aana

Min häst har gjort en artroskopi med lite "renskrapning" i hasleden bak. också 2 st spolningar. Det är nu 2 veckor sen andra spolningen och 1 1/2 vecka sen artroskopin. Hästen fick jag hem i fredags rekommenderad sjukhage i 6 veckor och ingen medicinering. Hon är fortfarande mycket svullen och varm i sin hasled, ända sen jag hämtade hem henne. Hon är mycket halt men stöder på benet.
Min undran är nu om detta verkligen är normalt ??? är mycket orolig och funderar på att anlita ngn annan professionell på det här området, enda kruxet är att veterinärvårdsförsäkringen för denna perioden snart är slut och får inga nya på 100 dagar, hjäälp.
Skriv allt ni vet och om ni vet ngn som är extra kunnig inom området får ni gärna pm-a mej.
tack på förhand.

Sv: Svullnad efter artroskopi??

Jag har ingen erfarenhet alls av detta, mitt tips är att du ringer en veterinär (den som utförde artrosskopin??) och frågar om detta är normalt. Är det något fel så drar du dig givetvis inte för att tag i det, även fast det kostar pengar...?

Ullis

Sv: Svullnad efter artroskopi??

Jag har ringt, men tyvärr så är allt lite löddigt, och självklart tar jag tag idet isåfall. Har läst här på forumet mycket om has och kotledsinflammationer och även artroskopi så jag tänkte bara få lite information hur det har varit med dessa hästar, hittade inget om just svullnader.
Mvh.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat