svullna juver vid löp

CurlySue

Trådstartare
undrande bukare:)
min tik fick sitt FÖRSTA löp den 3 april nu och de senaste dagarna har hennes tuttar svullnat upp.
min förra tiks juver svullnade inte upp förens hon blev skendräktig efter löpet men jag vet ju att alla hundar är inte lika.

jag har nu iaf kikat runt lite på internet men jag hittar bara massa om svullna tuttar efter löp (skendräktig) att läsa om... inget om just i själva löpet förutom vulvan som svullnar upp.

så är det normalt att juvren blir större under löpet? eller växte de till sig nu när hon blev könsmogen och hon fått sina vuxna former?:)

Sv: svullna juver vid löp

Det är normalt. Jag har haft tikar som markant har fått större juver vid första löpet och tikar som det inte alls märkts så mycket på.

Hur lång tid efter parning börjar spenarna att svullna, alltså när tiken är dräktig?
Väldigt olika. En del ganska tidigt...redan efter ett par veckor samt att de får en rodnad. På tikar som varit dräktiga tidigare kan det vara svårt att se då de oftast redan är lite större och mörkare sen sist.
Vår tredjegångstik syntes inget på sist förens någon vecka innan valpning. Sen blev hon som en mjölkko!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
411
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min 18 månader gamla tik hade ett konstigt första löp i april förra året. Det började med tydlig svullnad och lite rött på pappret om...
Svar
13
· Visningar
2 460
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Raderad medlem 94602
·
N
Hundhälsa Min tik hade sitt första löp i slutet av 2008 (slutade löpa första dagarna i dec) Efter löpet fick hon svullna "tuttar" och jag antog...
Svar
3
· Visningar
25 511
Senast: Jaahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka