Penny_Lane
Trådstartare
Nu har vi fodrat med hösilage i ca 2 månader o nu har de först problemen börjat komma. Ett flertal hästar har diarrer o är lösa i magen. Tre av hästarna har fått lymfangitliknande uppsvullna bakben. En häst hade feber. MIn fråga är kan dett bero på det hösilage som vi fodrar med? Är det i så fall så att det är för br, dåligt eller har det någon betydelse om det är fruset? Eller ger vi helt enkelt för lite hösilage???
Bonden som ridskolan köper av har två olika hösilage. Ett som vi får med lite sämre näringsvärden. Dock ett väldigt bra hösilage sägs det. (själv är jag tveksam det är torrt som hö) och ett som är bättre som mång travkillar köper. Kan det helt enkelt vara så att vi fått några balar BRA hösilage o det är därför som dom mår dåligt eller kan det vara en boutolism variant?
/Penny
Bonden som ridskolan köper av har två olika hösilage. Ett som vi får med lite sämre näringsvärden. Dock ett väldigt bra hösilage sägs det. (själv är jag tveksam det är torrt som hö) och ett som är bättre som mång travkillar köper. Kan det helt enkelt vara så att vi fått några balar BRA hösilage o det är därför som dom mår dåligt eller kan det vara en boutolism variant?
/Penny