Svullna ben av vaccin?

S

smocke

Kan det vara en reaktion på vaccinet?

Hästarna vaccinerades igår, influensa + stelkramp. Unghästen stod nu på morgonen med fyra stolpar till ben och även något svullen i skapet. Svullnaden har nu minskat på frambenen men är fortfarande lika svullen bak.
Inte halt, knappt någon värme, äter, dricker, springer i hagen och beter sig som vanligt. Normal avföring under natten.

Skall avvakta lite och se om det ger sig, eftersom han inte mår bra för övrigt, annars får jag ringa hit en veterinär.

Sv: Svullna ben av vaccin?

Kan det säkert vara, men det kan också vara en slump att det blev just dagen efter vaccin och bero på att hästen ätit något olämpligt i hagen som påverkat den.

Liknande trådar

Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: Krystalline
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 719
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka