Mysaan
Trådstartare
I går när jag kom till stallet var damen svullen i bakbenen. Ganska rejält också. Ingen värme, inte trycköm och inte halt. Bestämde mig ändå för att ta en skritt tur uppe på ridbanan. Började riktigt bra men efter ett tag sa kompisen att det såg ut som hon inte fick med sig bakbenet ordentligt och jag kände hur knackigt det var. Klev av och gick hem med henne. Fortfarande inte varm eller trycköm. Skulle släppa ut henne i hagen igen och vid ett steg sa stallägaren att det såg ut som hon låste sig uppe i höften och fick kixa till för att få med sig benet.
Först trodde jag svullnaden kunde bero på för mycket protein eftersom de senaste dagarna nu ätit silage som är ganska proteinrikt. Men då borde hon inte knixa till som hon gjorde när hon skulle ut.
Ska ringa veterinären i morgon om inte svullnaden gått ner men funderar nu på om man kna ta en promenad för hand med henne eller om jag ska låta henne vara.
Först trodde jag svullnaden kunde bero på för mycket protein eftersom de senaste dagarna nu ätit silage som är ganska proteinrikt. Men då borde hon inte knixa till som hon gjorde när hon skulle ut.
Ska ringa veterinären i morgon om inte svullnaden gått ner men funderar nu på om man kna ta en promenad för hand med henne eller om jag ska låta henne vara.