Svullet öga

ztsu

Trådstartare
Vad kan ett såhär svullet öga (ögonlock) bero på? Hon verkar inte vara öm, jag kan "klämma" på svullnaden som känns mjuk. Jag kan inte se något bös i ögat och hon har inget sår utanpå.

bild_114_534699cb2a6b222136708919.jpg

Sv: Svullet öga

Kniper hon med ögat? Kan det vara ögoninflammation på gång?

Jag skulle ringa till veterinär och fråga vad de tycker, om de vill komma ut eller inte.

Så såg min häst ut i höstas också!
image_zps8eb35cd4.jpg

image_zpscb4e8278.jpg

Antagligen hade hon fått nått slags bett på ögonlocken eller stått i drag under natten, hennes svullnad gick iallafall ner väldigt fort! Har för mig att den var helt borta efter ett dygn ungefär!
Så om jag var du skulle jag avvakta ett dygn och se om det börjar gå ner annars kanske du kan försöka skölja rent ögat med en spruta med saltlösning eller i värsta fall åka till veterinären om det inte blir bättre!

En fd stallkompis häst vart att se ut så där vid första insektsbetten,nu vet jag inte vart du bor och hur långt insekterna kommit där,men kan ju vara ett alternativ. La sig helt efter 2-3 dygn.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
525
Senast: CarEr
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka